Interaktywne gry wideo to bardzo dobry sposób promowania aktywności fizycznej wśród dzieci, podsumowuje grupa badaczy z Uniwersytetu w Calgary. Od kilku już lat, kanadyjskie centrum Canadian Exergaming Research Centre poddawało uczniów z klasy trzeciej i z klasy czwartej bardzo ciężkiemu ćwiczeniu: ocenić całe mnóstwo gier interaktywnych, poczynając od snowbordu, przechodząc przez golfa, kończąc na tańcu.
Niektórzy z nich grali przez pięć dni w tygodniu, inni przez trzy dni. Podstawowe testy zostały wykonane wcześniej na standardowym wyposażeniu, zanim właściwe badanie się zaczęło. Celem był podstawowy pomiar równowagi i ruchu.
Doktor Larry Katz wyjaśnił, że dzieci, które uczestniczyły w tym badaniu, poprawiły swój zmysł równowagi w znacznym stopniu. U dzieci z 3 klasy, postęp został oceniony na 25%, podczas gdy dzieci z 4 klasy poprawiły swoje zdolności o 29%.
Faktem jest, iż jesteśmy skonfrontowani z problemem otyłości i musimy znaleźć środki, dzięki którym dzieci będą się ruszać. Czasami zdarza się, że dzieci nie są w tym kierunku uzdolnione, a więc w tym nie uczestniczą. Nie lubią wychowania fizycznego, skonstatował doktor Larry Katz.
Doktor Katz precyzuje, iż nie chodzi tutaj o substytut dla sportów, albo dla lekcji wychowania fizycznego, ale o fakt, iż może to zachęcić dzieci do robienia czegoś innego poza spędzaniem czasu przed telewizorem albo komputerem. Poza tym, jak mówi doktor Larry Katz, gry wideo interaktywne stanowią skuteczne narzędzie do walki z otyłością. I w przypadku, kiedy niektóre dzieci nie czują się zbyt swobodnie praktykując jakiś sport albo inną aktywność fizyczną, słabo się opierają atrakcyjności gier wideo, podkreśla badacz.
Zobacz również:
Nie chcemy w żadnym wypadku dewaluować znaczenia aktywności fizycznej na świeżym powietrzu, poza domem, mówi doktor Larry Katz. Zachęcamy ludzi, żeby się jej oddawali. Spodziewamy się, że kiedy tylko ludzie będą zdolni do praktykowania aktywnych gier wideo, przeniosą także do doświadczenie do świata zewnętrznego i w ten sposób ośmielą się być bardziej aktywnymi, przedstawia swoje intencje naukowiec.
Uczniowie biorący udział w tym badaniu doceniają przedsięwzięcie. Ponad 85% z nich dało pozytywną ocenę temu projektowi. Można grać w gry wideo, a sądzę, że jest to lepsze dla formy fizycznej. Porusza się wtedy swoim ciałem i wykonuje się dużo więcej innych ćwiczeń, powiedział Parker Locke, chłopiec 10-letni, który brał udział w tym doświadczeniu, grając w swoją ulubioną grę, w której spacerował - Marching Band.
Zdaniem doktoranta Dwayne Sheehan, który także brał udział w tym badaniu, takie rezultaty nie są zadziwiające. Przewiduje on nawet, że gry wideo oparte na ćwiczeniu fizycznym będą coraz częściej wchodzić do programu rutynowej rozgrzewki i treningu w przyszłości.
Komentarze do: Gry wideo interaktywne: dobra metoda promowania aktywności fizycznej, według naukowców