Chicago to miasto w USA, w którym rejestruje się największy poziom niechcianych ciąż w całych Stanach Zjednoczonych. W mieście tym proporcja ta wzrosła o całe 33% w latach 1999 – 2009. Problem jest poważny, dlatego władze publiczne podjęły nietypowe działania, aby trafić do młodzieży, której najczęściej grozi seks bez zabezpieczenia i w konsekwencji - niechciana ciąża.
Aby nastolatki – zarówno dziewczęta, jak i chłopcy - dobrze zrozumiały przekaz, władze wydziału zdrowia publicznego w Chicago zdecydowały się na zrezygnowanie z nudnych, dobrze znanych plakatów, wychwalających prezerwatywy, pigułki i inne środki antykoncepcyjne.
Władze postawiły bowiem na bardziej prowokacyjne metody. I tak mamy na przykład: zdjęcie chłopaka blond, ubranego w spodnie skate i tenisówki, pozującego z nagim torsem, jakby robił właśnie reklamę dla słynnej marki jeansów.
Zobacz również:
- Hemoroidy to nie temat tabu!
- Trwałe oznaki przebytej ciąży
- Cesarskie cięcie na życzenie pacjentki
- Zabiegi chirurgiczne w czasie ciąży
- Najczęstsze problemy zdrowotne podczas późnego okresu połogu
- Kiedy można zacząć ćwiczyć po porodzie ?
- Karmienie piersią - korzyści dla matki
- Staranie się o dziecko a relacje partnerskie
Uderza jeden szczegół: model jest młody, ale jego brzuch jest zbyt wydatny. Tak, ten chłopak jest w ciąży.
Aby upewnić się, że przekaz zostanie dobrze zrozumiany, na plakacie widnieje hasło: Nieoczekiwane? Większość nastoletnich ciąż taka jest. Unikajcie niechcianych ciąż i chorób przenoszonych drogą płciową. Albo poczekajcie.
Zadziałało, a przynajmniej w mediach. Rzecznik wydziału zdrowia publicznego w Chicago, Brian Richardson, mówi: - Chcieliśmy stworzyć kampanię reklamową szokującą i zachęcającą do refleksji nad ciążami nastoletnimi, a także nad tym, w jak tragiczny sposób te niechciane ciąże wpływają na życie młodych dziewcząt. To dlatego ta kampania odniosła wielki sukces.
Komentarze do: Antykoncepcja: w USA z niechcianą ciążą walczą ciężarni mężczyźni