Rusza II edycja Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa „Kiedy 1+1=3”. W celu szerzenia edukacji w zakresie odpowiedzialnych zachowań seksualnych organizatorzy ubiegłorocznej Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa „Kiedy 1+1=3” zadecydowali o jej kontynuacji w 2009 r. Na potrzeby kampanii zostanie przeprowadzone badanie dotyczące sytuacji młodocianych ojców, a także powstanie dedykowana kampanii strona internetowa. Akcje edukacyjne tradycyjnie odbędą się w 5 miastach Polski podczas tzw. Miesiąca Świadomego Rodzicielstwa.
Badania przeprowadzone w ramach Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa przez Centrum Badań Opinii Społecznej* wykazały, że aż 51,7% młodych Polaków uważa, że wiedza nt. życia seksualnego (w tym również środków antykoncepcyjnych), jaką obecnie młodzież otrzymuje w szkole jest niewystarczająca. Młodzi ludzie wiedzę w tym zakresie czerpią głównie od rówieśników – 55,4% i z Internetu - 43,9 %, w dalszej kolejności od nauczycieli - 34,9% i z czasopism młodzieżowych – 32,6%. Jednak w ich oczekiwaniu wiedzę taką powinni dostarczyć im rodzice lub opiekunowie – 72,9%, szkoła – 61,6% oraz lekarz lub farmaceuta – 35,7%. Aż trzy czwarte młodych respondentów przyznało, że lekcje wychowania seksualnego powinny być obowiązkowe.
„Skoro szkoły nie mają takiego obowiązku, a młodzież poszukuje wiedzy z zakresu życia seksualnego, w naszej kampanii staramy się sprostać tej potrzebie” – mówi Magdalena Bober z firmy Gedeon Richter Marketing Polska Sp. z o.o., która jest inicjatorem kampanii.
Również młodociane matki** przyznają, patrząc z perspektywy czasu, że ich wiedza na temat życia seksualnego i środków antykoncepcyjnych nie była wystarczająca.
„W tym roku zdecydowaliśmy się na zbadanie sytuacji młodocianych ojców. Chcemy poznać emocje i okoliczności, jakie towarzyszyły nastolatkom w chwili, kiedy dowiedzieli się, że ich partnerka jest w ciąży. Naszym celem jest promocja świadomego planowania rodziny oraz wiedzy o antykoncepcji, aby rodzicami stawali się ludzie dojrzali do decyzji o posiadaniu potomstwa” – dodaje Magdalena Bober.
Zobacz również:
- Życie intymne na emeryturze
- Jak zwiększyć pożądanie u mężczyzny?
- Popularność wkładek domacicznych i implantów hormonalnych wzrosła pięciokrotnie w ciągu ostatnich 10 lat
- Spirala antykoncepcyjna
- Antykoncepcja stosowana przez Polaków
- Kiedy należy ograniczyć współżycie płciowe w ciąży?
- Ból przy stosunku u kobiety - przyczyny
- Jak przedłużyć stosunek?
„Wiedza pozwala realizować ideę świadomego rodzicielstwa. Bez edukacji na temat antykoncepcji i bez swobodnego dostępu do niej, nie możemy mówić o świadomych zachowaniach seksualnych. W Polsce dzieci wciąż są wolą przypadku; najtrudniej jest, jeśli taka sytuacja dotyczy nastolatków” – wyjaśnia dr n. med. Grzegorz Południewski z Towarzystwa Rozwoju Rodziny.
Podobnie jak w ubiegłym roku organizatorzy Kampanii „Kiedy 1+1=3” liczą na to, że zaplanowane akcje okażą się wartościowe i zgromadzą licznie zainteresowanych.Miesiąc Świadomego Rodzicielstwa uwzględnia w kalendarzu Dzień Matki, Dzień Dziecka oraz Dzień Ojca, aby w tym czasie przypomnieć o sprawach, które mają wpływ na kształtowanie szczęśliwej rodziny. Akcje świadomościowe odbędą się w 5 miastach: Białymstoku, Krakowie, Łodzi, Olsztynie i Poznaniu.
W ramach każdego spotkania w namiocie kampanii będzie można skorzystać z porad ekspertów: ginekologów i/lub seksuologów. Organizatorzy przewidują dystrybucję materiałów edukacyjnych, m.in. broszury „Przewodnik po antykoncepcji czyli jak świadomie planować rodzinę”. Dodatkowo młodzież będzie mogła wziąć udział
w quizach edukacyjnych, a dzieci w zabawach dotyczących tematu rodziny pod opieką animatora.
Powstanie również specjalna strona o działaniach w ramach kampanii i tematyce świadomego rodzicielstwa www.swiadomerodzicielstwo.com.
Tradycyjnie już patronat honorowy nad Kampanią objęli: Polskie Towarzystwo Ginekologiczne i Towarzystwo Rozwoju Rodziny. Inicjatorem Kampanii jest firma Gedeon Richter Marketing Polska Sp. z o.o. – patron świadomego rodzicielstwa.
* Badanie CBOS, kwiecień 2008, reprezentatywna próba ogólnopolska 495 osób w wieku 13-21 lat przeprowadzone na zlecenie organizatorów Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa „Kiedy 1+1=3”
** Badanie CBOS, kwiecień 2008, wywiady pogłębione z 30 młodocianymi matkami z różnych regionów Polski, 14 kobiet urodziło w ciągu ostatnich 12 miesięcy, 6 nie później niż 5 lat temu, 5 ponad 5 lat temu i 10 ponad 10 lat temu przeprowadzone na zlecenie organizatorów Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa „Kiedy 1+1=3”
Dodatkowych informacji udziela:
Magdalena Bober
Gedeon Richter Marketing Polska Sp. z o.o.
Public Relations Manager
m.bober@gedeonrichter.com.pl
tel. (22) 642 67 39, lub 0 695 808 230
Izabela Sałamacha
Feedback/Hill & Knowlton
izabela.salamacha@hillandknowlton.pl
Tel. (22) 646 22 02 – 04 lub 0 609 900 492
Adrianna Mączkowska
Feedback/Hill & Knowlton
adrianna.maczkowska@hillandknowlton.pl
Tel. (22) 646 22 02 – 04 lub 0 691 216 333
Komentarze do: II edycja Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa