Szukaj

Celebryci zachęcają dzieci do spożywania śmieciowego jedzenia

Wpływ celebrytów na współczesny styl życia, a szczególnie na nastolatków i dzieci, bez wątpienia jest potężny. Najnowsze badania dowodzą, iż pojawienie się gwiazdy w reklamie produktu spożywczego zachęca dzieci do jego spożywania. A promowanie produktu przez osoby sławne jest skuteczną metodą tworzenia marki i budowania zaufania konsumentów. Gwiazdy więc często są wykorzystywane w reklamie telewizyjnej, aby nakłonić młodych, do spróbowania ich „ulubionych potraw”.



Dobrym przykładem takiego zabiegu było wykorzystanie wizerunku Gary’ego Linekera, reprezentanta drużyny piłkarskiej Anglii, do promowania chipsów marki Walker’s. Producenci reklamy wykazali się sprytem, ponieważ sport kojarzy się przede wszystkim ze zdrowiem.

Badania przeprowadzone przez University of Liverpool objęły grupę 181 dzieci w wieku od 8 do 11 lat. Zostały one poproszone o obejrzenie jednej z trzech różnych reklam, które były emitowane w przerwie kreskówki. W tym czasie puszczane były reklamy chipsów Walker’s, innej przekąski lub zabawki.

Dzieciom w czasie trwania seansu podano dwie miski z chipsami: jedna oznakowana reklamowaną marką, a druga oznaczona naklejką „Supermarket”. W rzeczywistości obie zawierały chipsy marki Walker’s. 

Badania wykazały, że chociaż obie miski zawierały ten sam produkt, to dzieci, które oglądały reklamy z Linekerem, chętniej sięgały do miski z reklamowanym przez niego produktem, niż te, które widziały innego typu reklamy.

Główna prowadząca eksperyment, dr Emma Boyland z Institute of Psychology, Health and Society, powiedziała, iż jest to pierwsze badanie, które wykazuje silny wpływ celebrytów na wybierane przez nas produkty. Jej zdaniem, taka podatność na sugestie szczególnie dotyczy dzieci i nastolatków. To one bez wahania sięgają po rzecz reklamowaną przez ich ulubionego piosenkarza czy aktorkę. 

Jeżeli więc gwiazda, a w szczególności gwiazda sportu, pojawi się w innej reklamie niezdrowej żywności albo produktu typu „wysoki tłuszcz, sól i cukier”, możemy być pewni, że im bardziej znana i lubiana będzie to postać, tym bardziej wpłynie na tryb odżywiania dzieci. 

Badanie ukazało się w The Journal of Pediatrics.



Komentarze do: Celebryci zachęcają dzieci do spożywania śmieciowego jedzenia

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz