Mimo wszystkich raportów na temat korzyści zdrowotnych spaceru i jazdy rowerem, większość Amerykanów nie chodzi, nie jeździ na rowerze i nie posługuje się żadnymi innymi formami aktywnego transportu. Tak alarmują badacze, którzy publikują artykuł na ten temat w American Journal of Preventative Medicine.
Mniej niż ¼ dorosłych Amerykanów korzysta z aktywnego transportu mniej niż 10 minut w sposób nieprzerwany w ciągu typowego tygodnia, jak podają dane z National Health and Nutrition Examination Survey.
Aktywny transport oznacza spacer, jazdę rowerem, rolki lub deskorolkę.
Ludzie, którzy posługują się aktywnym transportem, mają niższy indeks BMI i są mniej zagrożeni nadciśnieniem tętniczym, mówią autorzy ankiety.
Zobacz również:
- Ocet jabłkowy. Otyłość - przyprawa, która leczy
- Jak zwalczyć nawagę?
- Skutki nadwagi
- Blokowanie tętnicy żołądka nową metodą leczenia otyłości?
- Kobiety, które urodziły się jako pierwsze bardziej narażone są na otyłość
- Jak przeprogramować mózg tak, aby powstrzymać żywieniowe zachcianki?
- Nieoperacyjne leczenie otyłości - balon żołądkowy
- Przyczyny otyłości u dzieci
Wykazane korzyści zdrowotne powinny wpłynąć na politykę rządu dotyczącą infrastruktury, która powinna umożliwiać poruszanie się pieszo i na rowerze, powiedział główny autor badania, dr Gregg Furie z Yale School of Medicine.
Możliwe usprawnienia infrastruktury obejmują wyspecjalizowane ścieżki rowerowe i trasy, a także edukację dotyczącą wspólnego korzystania z dróg przez rowerzystów i kierowców samochodów, publiczne przechowalnie rowerów, lepszy transport publiczny zarówno dla pieszych, jak i rowerzystów.
Stany Zjednoczone mają jeden z najniższych wskaźników aktywnego transportu na świecie i nie bez przyczyny. Amerykańskie zasady transportu i finansowania sprzyjają podróżowaniu samochodem, nieświadomie zniechęcając do aktywnego przemieszczania się, powiedział dr James F. Sallis, dyrektor oddziału medycyny behawioralnej na University of California w San Diego.
Komentarze do: Dziesięciominutowa przechadzka to główna aktywność fizyczna dla większości Amerykanów