Szukaj

Facebook może odgrywać ważną rolę w marketingu fast foodów

Nowe badania, które obejmują portale społecznościowe, takie jak Facebook, sugerują, że te narzędzia mogą przyczyniać się do wzrostu sprzedaży niezdrowej żywności zarówno u młodzieży jak i osób dorosłych. Zespół naukowców na czele z dr Becky'm Freemanem z University of Sydney w Australii publikują swoje wyniki w czasopiśmie American Joruanl of Public-Health.

W 2013 oku Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) wezwała do zwiększonej kontroli w zakresie wprowadzanych do obrotu produktów o wysokiej zawartości cukru. W 2014 Medical News Today opublikował artykuł, który prezentował badania dotyczące firm sponsorujących śmieciowe jedzenie i organizujcychą wydarzenia, gdzie takową żywność można spożywać.

W obecnym badaniu, Dr Freeman jeden z uczestników wyżej wymienionego badania, jaki i jego zespół postanowili sprawdzić, jak śmieciowa żywność jest promowana i sprzedawana na portalach społecznościowych oraz spojrzał na to, jakie grupy są najbardziej skłonne do kupna oferowanych im produktów.

Aby dotrzeć do oczekiwanego wyniku, zespół przeanalizował 27 najbardziej popularnych stron marek produkujących fast-foody. Badacze oceniali pod względem technik marketingowych oraz związanych z tym podstawowych zachowań.

Badacze odkryli, że firmy produkujące niezdrowe produkty spożywcze zdefiniowane jako te, które mają najmniej składników odżywczych – charakteryzowały się wysokim poziomem zaangażowania w social media, zwłaszcza kierowaniem swoich działań w dzieci, młodzież i młodych dorosłych.

Zespół znalazł również wielu użytkowników, którzy byli wysoko zaangażowani w działania firm, oferujących niezdrową żywność. Co więcej, okazało się, że większość użytków nie potrzebowało wiele, aby być zaangażowanym w działania firmy. Jednym z działań, które przynosiło największą rzeszę konsumentów, były konkursy z nagrodami.

Wyniki tylko potwierdzają to, że social media mogą promować niezdrową żywność i powiększać swój zasięg. Naukowcy uważają, że wcześniej sugerowane zmiany dotyczące etykiet produktów, powinny być jak najszybciej wprowadzone w życie, tak, aby konsumenci jeszcze lepiej wiedzieli, jakie substancje trafiają do ich organizmów przy wyborze niezdrowej żywności.

Komentarze do: Facebook może odgrywać ważną rolę w marketingu fast foodów

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz