Nowe badania, które obejmują portale społecznościowe, takie jak Facebook, sugerują, że te narzędzia mogą przyczyniać się do wzrostu sprzedaży niezdrowej żywności zarówno u młodzieży jak i osób dorosłych. Zespół naukowców na czele z dr Becky'm Freemanem z University of Sydney w Australii publikują swoje wyniki w czasopiśmie American Joruanl of Public-Health.
W 2013 oku Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) wezwała do zwiększonej kontroli w zakresie wprowadzanych do obrotu produktów o wysokiej zawartości cukru. W 2014 Medical News Today opublikował artykuł, który prezentował badania dotyczące firm sponsorujących śmieciowe jedzenie i organizujcychą wydarzenia, gdzie takową żywność można spożywać.
W obecnym badaniu, Dr Freeman jeden z uczestników wyżej wymienionego badania, jaki i jego zespół postanowili sprawdzić, jak śmieciowa żywność jest promowana i sprzedawana na portalach społecznościowych oraz spojrzał na to, jakie grupy są najbardziej skłonne do kupna oferowanych im produktów.
Zobacz również:
Aby dotrzeć do oczekiwanego wyniku, zespół przeanalizował 27 najbardziej popularnych stron marek produkujących fast-foody. Badacze oceniali pod względem technik marketingowych oraz związanych z tym podstawowych zachowań.
Badacze odkryli, że firmy produkujące niezdrowe produkty spożywcze zdefiniowane jako te, które mają najmniej składników odżywczych – charakteryzowały się wysokim poziomem zaangażowania w social media, zwłaszcza kierowaniem swoich działań w dzieci, młodzież i młodych dorosłych.
Zespół znalazł również wielu użytkowników, którzy byli wysoko zaangażowani w działania firm, oferujących niezdrową żywność. Co więcej, okazało się, że większość użytków nie potrzebowało wiele, aby być zaangażowanym w działania firmy. Jednym z działań, które przynosiło największą rzeszę konsumentów, były konkursy z nagrodami.
Wyniki tylko potwierdzają to, że social media mogą promować niezdrową żywność i powiększać swój zasięg. Naukowcy uważają, że wcześniej sugerowane zmiany dotyczące etykiet produktów, powinny być jak najszybciej wprowadzone w życie, tak, aby konsumenci jeszcze lepiej wiedzieli, jakie substancje trafiają do ich organizmów przy wyborze niezdrowej żywności.
Komentarze do: Facebook może odgrywać ważną rolę w marketingu fast foodów