Szukaj

Restauratorzy manipulują menu, aby zwiększyć sprzedaż

Często zamawiając różne produkty, dostajemy coś, czego się nie spodziewamy. Coś zupełnie innego, niż zamierzaliśmy zjeść. Jeżeli taka sytuacja miała miejsce, nie należy obwiniać siebie – tylko menu. To właśnie menu jest w restauracjach często „naciągane”, by lepiej zachęcić do kupna danej potrawy.

Naukowcy z tego powodu, postanowili przeanalizować oferowane menu w różnych restauracjach. Badania zostały opublikowane w International Journal of Hospitality Management i wykazały, że wpływ na to co zamawiamy mają głównie dwie rzeczy – po pierwsze to co widzimy w menu, a po drugie to, jak sobie wyobrażamy smak danej potrawy, którą zamawiamy.

Badacze przeanalizowali 217 różnych menu i ponad 300 restauracji. Każda potrawa, która przyciąga uwagę (zazwyczaj pisana jest pogrubioną czcionką lub innym kolorem) sprawia, że jesteśmy bardziej skłonni zamówić ten element żywności, a nie wymieniony obok. - W większości przypadków są to najmniej zdrowe pozycje w menu - powiedział główny autor badania, Brian Wansink.

Po drugie, nazwy potraw z menu opisowego sprzedają się lepiej i wprowadzają przekonanie, że smakują lepiej. Badacze zmienili również nazwy kilku dań, po to, by sprawdzić czy po takiej zmianie wzrośnie sprzedaż. Przykładem jest: „Filet z owocami morza” zmieniony na „Soczysty Włoski Filet z Owocami Morza”. Jak się okazało wzrosła, prawie o 28%. Same potrawy zostały również ocenione jako smaczniejsze, choć przepis i wykonanie były identyczne.

Najprostszym rozwiązaniem, aby zdrowiej jeść w restauracji, jest dialog z obsługą. Wystarczy zapytać, „Jakie są dwie najlżejsze przystawki do tej kolacji?” lub „Jakie danie jest najlżejsze w sugerowanym przez Państwa menu?”.

Co ważne, Wansink i współautorka Katie Love podkreślają, że obsługa w restauracjach może stosować również taktykę zwaną  – „łowienie uwagi", czyli naprowadzanie na daną potrawę. Z tego powodu, należy zawsze podchodzić z dystansem również do tego, co mówi obsługa. Mimo tego, dialog i tak jest najlepszym rozwiązaniem, aby znaleźć coś lekkiego i pożywnego.

Komentarze do: Restauratorzy manipulują menu, aby zwiększyć sprzedaż

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz