Nowe statystki pokazują, że większość rodziców w Wielkiej Brytanii uważa, iż chronienie dzieci przed wpływem reklam dotyczących niezdrowej żywności może ustrzec je przed otyłością. British Heart Foundation (BHF) złożyła petycję w sprawie zakazu emitowania reklam przed godziną 21, pod którą podpisało się 30 tys. rodziców.
BHF przepytała 2 tys. brytyjskich rodziców, czy wierzą, iż chronienie dzieci przed emisją reklam żywności może pomóc w uniknięciu przez nie otyłości. 60% odpowiedziała twierdząco. Prawie siedem na dziesięciu (69%) ankietowanych rodziców uważa, że rząd Wielkiej Brytanii powinien wprowadzić bardziej rygorystyczne przepisy w reklamowym przemyśle spożywczym.
Około 30% dzieci w Wielkiej Brytanii ma nadwagę lub otyłość, co zwiększa ryzyko wystąpienia nadwagi i rozwoju choroby niedokrwiennej serca w późniejszym życiu. Badania przeprowadzone przez The Food Standards Agency wykazały, że reklamy produktów żywnościowych i napojów mogą mieć wpływ na preferencje żywieniowe dzieci.
Zobacz również:
- Nadwaga, jako ciężki problem współczesnej ludzkości
- Przyczyny otyłości, rodzaje i profilaktyka
- Blokowanie tętnicy żołądka nową metodą leczenia otyłości?
- Ocet jabłkowy. Otyłość - przyprawa, która leczy
- Jak zwalczyć nawagę?
- Przyczyny otyłości u dzieci
- Jemy mniej kalorii, a wciąż mamy problem z otyłością: jak to możliwe?
- Skutki nadwagi
Brytyjskie prawo co prawda zakazuje emisji reklam fast-foodów w czasie programów dla dzieci, jednak reklamodawcy wykorzystują luki prawne i emitują reklamy w czasie programów rodzinnych.
- Poprzez ochronę młodych ludzi przed wyrafinowanymi technikami marketingowymi reklamodawców śmieciowego jedzenia możemy pomóc w walce z otyłością, która ma ogromne konsekwencje w przyszłości - mówi Mike Hobday dyrektor w BHF.
Komentarze do: Rodzice wierzą, iż zakaz reklamowania niezdrowej żywności uchroni dzieci przed otyłością