Rząd federalny w Kanadzie oraz przemysł żywnościowy rozpoczynaja wspólnie kampanię, która ma pomóc Kanadyjczykom w lepszym zrozumieniu iformacji na temat wartości odżywczych, podawanych na etykietach.
Kanadyjska minister zdrowia, pani Leona Aglukkaq, udała się do sklepu spożywczego w Toronto, w zeszły piątek, aby rozpocząć tam nową kampanię, która w dużej części odnosi się do zrozumienia danych na temat „dziennego zapotrzebowania”.
W związku z tym, na opakowaniach produktów żywnościowych oraz w sklepach, pojawią się pewne wiadomości, podczas gdy kampania w mediach: w prasie, w telewizji oraz na stronach internetowych, będzia zachęcać Kanadyjczyków do skonsultowania się ze stroną internetową Santé Canada.
Zobacz również:
Elaine De Grandpré, dietetyczka związana z Santé Canada, twierdzi, że około 93% Kanadyjczyków przegląda tabelkę z informacjami na temat wartości odżywczych danego produktu, przede wszystkim za pierwszym razem, kiedy go kupują.
Ale, jak dorzuca Elaine De Grandpré, czasami ludzie są zagubieni, kiedy próbują porównać produkty żywnościowe, podczas gdy najłatwiej jest skoncentrować się po prostu na wartościach dotyczących dziennego zapotrzebowania.
Kiedy już konsumenci trafią na stronę internetową Sante Canada, zostanie im doradzone kupno produktów żywnościowych zawierających mniej tłuszczu i soli, a więcej włókien pokarmowych, żelaza, witaminy A oraz wapnia. Konsumenci na stronie tej także znajdą narzędzia interaktywne oraz karteczkę informacyjną, którą będą mogli sobie wydrukować i przykleić, na przykład, na lodówce.
Komentarze do: Santé Canada rozpoczyna swoją kampanię, która ma uwrażliwić klientów na czytanie etykietek na produktach