Najnowsze badania przeprowadzone przez prof. Briana Wansik i Koerta van Ittersum pokazują, jak dobrze nam znane złudzenie optyczne może doprowadzić do błędnych szacunków porcji.
Dlaczego wielkość talerza może mieć znaczenie?
Otóż z przeprowadzonych badań wynika, że klienci, którzy otrzymują tę samą porcję obiadu na dużym talerzu, co konsumenci z małymi talerzami, żyją w przeświadczeniu, że mimo wszystko mają tego pokarmu więcej. Nic bardziej złudnego. Jest to zwykła iluzja, którą można w pewien sposób wykorzystać.
Zobacz również:
Jak więc temu zaradzić?
Według autorów badań, wystarczy informowanie i edukowanie konsumentów, aby byli oni świadomi ciążącej na nich manipulacji. Restauracje mogą również wykorzystać ten rodzaj manipulacji i na dużym talerzach podawać zdrową żywność. W ten sposób zachęcą klientów do ich konsumpcji. Fast – foody i słodycze natomiast, powinny być serwowane na mniejszych talerzach, aby zmniejszyć obecnie powszechną nadwagę u ludzi.
Komentarze do: Wielkość talerza ma znaczenie!