The Food and Drug Administration po raz pierwszy od dwóch dekad zaproponuje większe zmiany w etykietach żywieniowych na opakowaniach produktów, umieszczając liczbę kalorii większą czcionką oraz dostosuje wielkość porcji do aktualnych rozmiarów jedzenia aktualnie spożywanego przez Amerykanów.

To będzie pierwsza znacząca zmiana odżywczych informacji na etykietach spożywczych od lat. Agencja zaproponowała zmiany serwowanego rozmiaru w 17% ze 150 kategorii opakowań jedzenia. Ostatnie etykiety z 1990 roku bazowały na zwyczajach żywieniowych i odżywczych danych z lat 80., jeszcze przed rozmiarami porcji i argumentami federalnych urzędów zdrowia, że zmiany były potrzebne to wprowadzenia etykiet do nowoczesnego życia w diecie Amerykanów.
Zobacz również:
- Pielęgnacja skóry wokół oczu
- Bariery psychologiczne a stosowanie środków antykoncepcyjnych przez młodzież
- Pielęgnacja włosów farbowanych
- Na czym polega dieta bezmleczna?
- Skaza moczanowa - przyczyny, objawy, leczenie
- Czy psychoterapia i metody relaksacyjne mogą zwalczyć ból kręgosłupa?
- Społeczny jetlag, czyli życie niezgodne z zegarem biologicznym
- Stanowisko pediatry wobec odmowy rodziców na profilaktykę i leczenie
Według dr Margaret A. Hamburg to niesamowita transformacja, rzeczy takie jak rozmiar muffina zmieniły się dramatycznie, a to jest ważne że informacja odżywcza na etykiecie odzwierciedla rzeczywistość w dzisiejszym świecie.
Miliony Amerykanów zwraca uwagę na etykiety żywnościowe, więc te zmiany są potrzebne do zrozumienia i pokazania, że to jeden krok by zobaczyć że dzisiejsza eta to więcej niż jedna trzecia dorosłych którzy są otyli, komentuje jeden z ekspertów zdrowia publicznego.
W zeszły czwartek, Administracja rządu Obamy proponowała zmianę oznakowania etykiet na spotkaniu w Białym Domu. Na uroczystości „Let’s Move”, kampanii zorganizowanej przeciwko otyłości, Michelle Obama mówiła o tym, że trudno zrozumieć co jest w zawartości opakowania i jak zmienił się sposób wyjaśniania tego.