Co 40 sekund na świecie umiera na malarię kolejne dziecko, a każdego roku notuje się około 350-500 milionów zachorowań na tę chorobę. Już drugi rok z rzędu marki Autan®, OFF!® i Raid® wspierają UNICEF w walce z chorobą, która jest jedną z najczęstszych przyczyn śmierci w Afryce, gdzie notuje się prawie 90 procent wszystkich zgonów.
W okresie od 1 kwietnia do 30 września 2011 r. 1 % przychodów ze sprzedaży produktów Autan®, OFF!® i Raid® będzie przekazany UNICEF w celu wsparcia programu zapobiegania malarii w Afryce Subsaharyjskiej. Tegoroczny program obejmuje dziewięć krajów, gdzie malaria dotyka największej liczby dzieci: Angolę, Republikę Środkowoafrykańską, Kongo, Gwineę, Demokratyczną Republikę Konga, Kenię, Nigerię, Sudan, Zimbabwe.
Wprawdzie Afryka jest daleko, ale wszyscy możemy wziąć udział w walce z malarią. Statystyki sa zastraszające: około 3,3 miliarda ludzi - połowa ludności naszego globu - jest zagrożonych malarią, a rocznie umiera na nią milion osób.
Wystarczy odwiedzić stronę internetową www.powstrzymajmalarie.pl, aby dowiedzieć się więcej o sposobach jej zwalczania.
W kampanię można zaangażować się poprzez:
- Kupno produktów Autan®, OFF!® lub Raid® - 1 % przychodów ze sprzedaży zostanie przekazany bezpośrednio do UNICEF Polska
- Przekazanie darowizny dla UNICEF
- Pomoc w upowszechnianiu informacji o malarii w czasie „Tygodnia Walki z Malarią” (25 kwietnia - 1 maja)
Zobacz również:
- O czym powinni pamiętać rodzice dbając o zdrowie dzieci?
- Mamo! Daj łyka! Czy powinniśmy pozwalać dzieciom na próbowanie alkoholu?
- Jak zorganizować życie rodzinne i wychować dzieci w zdrowej atmosferze?
- Jak wychować jedynaka?
- Uczymy przez zabawę!
- Kochać czy zawstydzać, czyli jak wychować szczęśliwe dziecko?
- Jak przeżyć bunt dwulatka?
- Świat w oczach pięciolatka – rozwój fizyczny, emocjonalny i psychiczny dziecka
Celem zeszłorocznej kampanii SC Johnson oraz UNICEF Polska było wsparcie afrykańskich rodzin poprzez przekazanie im moskitier nasączonych środkiem odstraszającym komary oraz upowszechnianie edukacji zdrowotnej. Dzięki wsparciu SC Johnson w ubiegłym roku z polskiej zbiórki uzyskano kwotę 450 000 złotych i rozprowadzono w Nigerii 15 000 moskitier. Każda z nich chroni śpiące pod nią osoby przed malarią przez trzy do pięciu lat. W 2011 roku marki Autan®, OFF!®, i Raid® wspierają program UNICEF walki z malarią w dziewięciu krajach Afryki Subsaharyjskiej.
„Malaria jest poważnym zagrożeniem dla najmłodszych mieszkańców Afryki. W tym roku zwracamy szczególną uwagę na ten problem, ogłaszając 25 kwietnia - Dzień Walki z Malarią - początkiem Tygodnia Walki z Malarią. Chcemy podkreślić jak poważna jest to choroba i pokazać, w jaki sposób każdy z nas może pomóc” - wyjaśnia Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.
Firma SC Johnson, która jest światowym liderem w sprzedaży środków owadobójczych dla gospodarstw domowych, szczególnie angażuje się w zwalczanie chorób przenoszonych przez owady, takich jak malaria i denga. Wspiera walkę z malarią finansując programy edukacji, prewencji i badań terenowych w kilku krajach afrykańskich. Zaangażowanie firmy SC Johnson w krajach, w których działa, odzwierciedla partnerstwo marek Autan®, OFF!®
i Raid® z UNICEF.
SC JOHNSON
Firma SC Johnson, z centralą w USA, jest jednym z największych światowych producentów domowych środków czyszczących oraz produktów do przechowywania przedmiotów w domu, oczyszczania powietrza i zwalczania owadów. Jest właścicielem między innymi takich znanych marek, jak GLADE®, OFF!®, PLEDGE®, RAID®, SCRUBBING BUBBLES®, SHOUT®, WINDEX® i ZIPLOC® w Stanach Zjednoczonych oraz AUTAN®, BAYGON®, BRISE®, ECHO®, KABIKILLER®, KLEAR® i MR. MUSCLE® w innych krajach. SC Johnson to przedsiębiorstwo rodzinne, które przywiązuje wagę do jakości w pracy i angażuje się w długoterminowe programy ochrony środowiska oraz inicjatywy na rzecz społeczności, w których działa. Firma istnieje od 125 lat. Jej wartość sprzedaży to ponad 8 mld dolarów. Zatrudnia około 12 000 pracowników i sprzedaje produkty niemal we wszystkich krajach świata. Polski oddział SC Johnson istnieje od 1993 r. Marki obecne na polskim rynku to OFF! ®, Autan®, Raid®, Mr Muscle®, Brise®, Pronto®, Duck® oraz Shuot®.
www.scjohnson.com
UNICEF
UNICEF od 65 lat walczy o prawa każdego dziecka do zdrowia, edukacji, równości i ochrony. Każdego roku ratuje życie 7 milionów dzieci. UNICEF jest jednym z inicjatorów kampanii „Zatrzymajmy malarię”, której celem jest wyeliminowanie tej choroby. Organizuje największe na świecie dostawy moskitier w krajach rozwijających się. Zapewnia lekarstwa i testy do wykrywania malarii. Prowadzi szkolenia w zakresie przeciwdziałania chorobie w regionach, gdzie stanowi ona największe zagrożenie.
www.unicef.pl
Komentarze do: Co 40 sekund na malarie umiera dziecko