Badania socjologów z The Johns Hopkins University wykazały, że dzieci imigrantów rozwijają się znacznie lepiej, niż te których korzenie rodzinne głęboko wiążą się ze Stanami Zjednoczonymi. W szkołach uczą się więcej co sprawia, iż znacznie łatwiej radzą sobie w dorosłym życiu.
Naukowcy: Lingxin Hao oraz Han S. Woo, przebadali około 11 000 dzieci od młodości (około 13 roku życia) do wczesnej trzydziestki pochodzącez rodzin imigrantów. Gdy porównali je z innymi dziećmi o podobnym statusie socjoekonomicznym oraz warunkami szkolnymi, Hao i Woo odkryli, że najlepsi studenci, a co za tym idzie ludzie osiągający większe sukcesy w wieku dorosłym, pochodzą z rodzin imigranckich i urodziły się w innych krajach.
Dzieci, które urodziły się w Stanach Zjednoczonych, ale także pochodzące z rodzin imigranckich osiągały wyniki zbliżone do tych, które osiągały dzieci rodowitych Amerykan.
Hao i Woo odkryli, zbliżoną przewagę nad rodowitymi Amerykanami u dzieci azjatyckich oraz hiszpańskich. Badanie pod tytułem „Distinct Trajectories in the Transition to Adulthood: Are Children of Immigrants Advantaged?” ukazało się w dwóch częściach specjalnej sekcji poświęconej dzieciom z rodzin imigranckich we wrześniowo-październikowej edycji czasopisma Child Development.
Badanie pokazało zwieńczone sukcesem historie amerykańskich imigrantów, podczas gdy imigracja zazwyczaj przedstawiana jest jako problem. Opierając się na wynikach Census Bureau's American Community Survey 2009, około ¼ amerykańskich dzieci pochodzi z rodzin imigranckich .
Zobacz również:
- Wyniki naszych badań zmieniają sposób patrzenia na dzieci imigrantów, jako te opóźnione i będące daleko w tyle za dziećmi rodowitych Amerykanów - powiedziała Hao, profesor socjologii w Krieger School of Arts and Sciences na Johns Hopkins - Mając te same podstawy, dzieci imigrantów mają większe szanse na obranie lepszej drogi rozwoju, co prowadzi do sukcesywnego wejścia w dorosłość.
Hao oraz Woo, gromadzili dane obserwując dzieci w wieku 13-17 lat, aż do osiągnięcia przez nie wieku 25-32. Naukowcy określili, które z grup dzieci osiągały najlepsze wyniki na drodze nauczania, który to poziom Hao i Woo mierzyli poziomem trudności matematyki oraz kursów naukowych, jakie owe dzieci ukończyły. Obserwowali także zaangażowanie w życie szkoły oraz ilość kursów, które licealiści kończyli w ciągu jednego roku akademickiego, sprawdzając jak zaangażowanie studentów przekłada się na promocję do kolejnej klasy.
By zmierzyć poziom sukcesów osiąganych przez badanych w wieku 20 i 30 lat, Hao i Woo sprawdzali poziom zdobytych tytułów naukowych oraz ogólną kondycję psychiczną używając skali opartej na odczuwaniu przynależności społecznej, kontroli nad warunkami życia oraz pewności w rozwiązywaniu problemów osobistych.
Co tłumaczy korzystniejszą drogę rozwoju dzieci imigrantów? Hao sugeruje, że główną przyczyną jest chęć uniezależnienia się od społeczności imigrantów, a oczywistym jest, że osoby nowoprzybyłe potrzebują dużo wsparcia, gdy przybywają do Stanów Zjednoczonych. Jednak Hao, pochodzący z Chin twierdzi, że świetnym pomysłem jest czerpanie inspiracji ze środowiska imigrantów. Rodzice mogą pracować na wiele zmian i jednocześnie motywować swoje dzieci do pracy, by miały lepsze życie od nich samych. Ponadto „pozytywne historie” dzieci imigrantów „którym się udało”, mogą sprawiać, iż stają się one autorytetami dla innych dzieci imigranckich, które także chcą osiągnąć sukces.
- 24% wszystkich dzieci żyjących w Ameryce, to dzieci imigrantów. Nasze badanie daje świeże dowody politykom, którzy wyrażają swoje zaniepokojenie ilością kolejnych pokoleń imigrantów - mówi Hao - Ja mam nadzieję, że politycy przeczytają o naszym badaniu i postarają się, by te dzieci także odczuwały przynależność do kraju. W końcu dzieci pochodzące z rodzin amerykańskich mogą czerpać z nich pewne wzorce, gdyż pomimo niższej pozycji społeczno-ekonomicznej potrafią one osiągać olbrzymie sukcesy na płaszczyźnie szkolnej, a później także zawodowej.
Komentarze do: Dzieci imigrantów rozwijają się lepiej niż ich rodowici rówieśnicy