Naukowcy z jednej z wiodących amerykańskich szkół medycznych oraz z Uniwersytetu w Islandii odkryli związek pomiędzy wiekiem, w którym dzieci cierpiące na zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) zaczynają przyjmować leki (łagodzące objawy nadaktywności, impulsywności, niemożliwości skupienia się na zajęciach), a ich wynikami z testów matematycznych.
Badania na 11,872 islandzkich dzieciach, które przyszły na świat między 1994 a 1996 rokiem wykazały, że dzieci zaczęły przyjmować leki na ADHD głównie między czwartą a siódmą klasą.
Okazało się, że uczniowie dotknięci ADHD, którzy podjęli terapię z zastosowaniem leków na zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi po zakończeniu czwartej klasy, są w stanie osiągać dużo lepsze wyniki na testach z matematyki niż uczniowie, którzy przystąpili do programu leczenia w późniejszym wieku.
Zobacz również:
Zaobserwowano, że wyniki testów z matematyki u dzieci, które wcześnie rozpoczęły przyjmowanie leków na ADH, były tylko o 0,3% gorsze, w porównaniu ze spadkiem wyników z matematyki aż o 0,9% u uczniów objętych leczeniem w momencie uczęszczania do szóstej lub siódmej klasy.
Analizy pokazują również, że dziewczynki odnosiły lepsze wyniki z matematyki już w stosunkowo niedługim czasie po rozpoczęciu przyjmowania leków, a chłopcy z matematyki oraz języków obcych.
Zauważono ponadto, że efekt ten był bardziej znamienny w przypadku dziewczynek niż chłopców.
red.:Iwona Trojan
Komentarze do: Nowe odkrycia naukowców związane z ADHD u islandzkich dzieci