Aż 52%1 kobiet - cierpiących na lekkie nietrzymanie moczu - nie wie, że ćwicząc mięśnie dna miednicy może częściowo lub całkowicie wyleczyć tę dolegliwość. Wiele z nich jest przekonana, że jedynym sposobem leczenia jest zabieg chirurgiczny lub terapia farmakologiczna. Celem kampanii „CoreWellness - wewnętrzna siła" jest popularyzowanie ćwiczeń mięśni dna miednicy i zachęcenie kobiet do ich regularnego wykonywania.
Kobiety wstydzą się leczyć NTM
Aż 45%2 kobiet cierpiących na nietrzymanie moczu nie wspomina lekarzowi o tej dolegliwości. Kobiety wstydzą się NTM, nie zdają sobie sprawy, że dolegliwość tę można i należy leczyć.
Organizatorzy kampanii, we współpracy ze środowiskiem lekarzy i pacjentów, chcą zachęcić kobiety, do poruszania tego tematu w trakcie rozmowy z lekarzem, chcą popularyzować wiedzę o przyczynach, objawach i nowoczesnych sposobach leczenia nietrzymania moczu.
Kobiety szukają informacji o NTM w prasie
Ponad 31%3 kobiet cierpiących na nietrzymanie moczu deklaruje, że informacje o swojej dolegliwości najchętniej czerpałyby z artykułów prasowych.
Celem kampanii „CoreWellness - wewnętrzna siła" jest dostarczenie mediom rzetelnych informacji na temat NTM, podkreślenie skali problemu i zachęcanie do rozpowszechniania wiedzy na temat objawów nietrzymania moczu oraz sposobów leczenia.
Zobacz również:
- Dieta ujemnych kalorii
- Kiedy stajemy się najbardziej świadomi?
- Betatrophina nadzieją dla cukrzyków?
- W jaki sposób muzyka wpływa na zdolności uczenia się?
- Stwardnienie rozsiane - przyczyny, objawy, leczenie
- Olejek rycynowy – zastosowania zdrowotne i pielęgnacyjne
- Tango, dobre dla serca
- Neuropsychologia pomocna w leczeniu zaburzeń psychicznych?
NTM - problem nie tylko starszych kobiet
Aż 77%4 kobiet z NTM uważa, że jest to problem, o którym powinno się informować wyłącznie kobiety w okresie menopauzy.
Kampania ma na celu zwrócenie uwagi, że problem nietrzymania moczu dotyka również młode kobiety, a w szczególności te, które urodziły dziecko.
Więcej informacji:
www.corewellness.pl
Biuro prasowe kampanii „CoreWellness - wewnętrzna siła"
On Board Public Relations:
Grzegorz Ćwiek, gcwiek@onboard.pl, 0 602 305 447
Katarzyna Fabjaniak, kfabjaniak@onboard.pl, 0 602 308 574
Anna Sarnacka, asarnacka@onboard.pl, 0 602 275 567
1 Ogólnopolskie badanie „Polki wobec nietrzymania moczu" opracowane w kwietniu 2008 r. na grupie 300 kobiet cierpiących na nietrzymanie moczu. Badanie zrealizowano na zlecenie firmy SCA Hygiene Products, organizatora ogólnopolskiego programu edukacyjnego „CoreWellness - wewnętrzna siła".
2 Jw.
3 Jw.
4 Ogólnopolskie badanie „Polki wobec nietrzymania moczu" opracowane w kwietniu 2008 r. na grupie 300 kobiet cierpiących na nietrzymanie moczu. Badanie zrealizowano na zlecenie firmy SCA Hygiene Products, organizatora ogólnopolskiego programu edukacyjnego „CoreWellness - wewnętrzna siła".
Komentarze do: Ponad połowa kobiet nie wie jak radzić sobie z NTM