Szukaj

Rak piersi: różowa mobilizacja w październiku

Podziel się
Komentarze0

Aby zachęcić kobiety do masowego poddawania się testom wykrywającym raka piersi, październik 2010 będzie różowy. Liczne wystawy, marsze, kampanie informacyjne… Wszystkie środki są dobre, aby przepędzić raka piersi raz na zawsze. Zresztą, jest to temat, który się chyba nigdy nie wyczerpie. Przez cały październik, we Francji, bochenki chleba przeistoczą się w posłańców Różowego Października.



Aby zachęcić kobiety do uczestnictwa w organizowanych programach wykrywania raka piersi, Komisja Kobiet na rzecz Prewencji oraz Wykrywania Raka Piersi, wpadła na ten śmieszny pomysł: umieścić uwrażliwiające wiadomości na 25 milionach opakowań na pieczywo, dystrybuowanych przez 14 000 piekarń w 48 departamentach. Wiadomości są następujące:

„Testy wykrywające raka? To mammografia z podwójnym odczytem, ponieważ dwa zdania są warte niż jedno”.

„Testy wykrywające raka piersi: od 50 lat, co 2 lata”


Komisja Kobiet organizuje także marsze nordyckie w 15 miastach francuskich. Marsze miały się rozpocząć 1 października w Bordeaux, a zakończą się w St Pons de Thomieres 24 października. Zasada tego przesięwzięcia jest taka sama, jak marszu przeciwko POChP (przewlekła obturacyjna choroba płuc), ponieważ marszom towarzyszą trenerzy z Francuskiej Federacji Atletyki.

Jeśli będziecie mieli okazję zawitać do Bordeaux w październiku, nie zapomnijcie o wystawie fotografii Nathalie Kaid, zatytułowanej Aux seins de la Vie. Autorka swoimi pracami opowiada o doświadczeniach 40 kobiet. Są to obrazy, do których Marie-Laure Hubert Nasser dyrektorka Centrum Kogresowego i Ekspozycji w Bordeaux, dorzuciła swoje komentarze. „Czasami  proste i zachwycające, czasami mroźne i wyczerpujące, czasami czułe albo brutalne...” Wystawę można zobaczyć na ścianach Instytutu Bergonié – Regionalnego Centrum Walki z Rakiem w Bordeaux – od 1 do 31 października. Tak samo, fotografie zostały zawieszone w różnych punktach miasta: na dworcach, wzdłuż ogrodów Miroir d’Eau oraz w galerii Cours Mably.


Nawet karta bankowa przyozdobiona różową kokardą!

Z innej beczki – Stowarzyszenie na rzecz Poszukiwań nad Rakiem (Association pour la recherche sur le cancer, ARC), zdecydowało połączyć siły z siecią banków Bred Banque Populaire. Efektem jest karta bankowa przyozdobiona różową wstążką. Za każdą osobę, która zdecyduje się na przyłączenie się do tego banku, Bred Banque Populaire przelewa 6 euro netto na konto organizacji Stowarzyszenie na rzecz Poszukiwań nad Rakiem.

Oprócz tego, Stowarzyszenie na rzecz Poszukiwań nad Rakiem oraz Liga Przeciwko Rakowi (Ligue contre le cancer), wspierają także inicjatywę „Wstążka nadziei”, czyli wędrowny obóz, który zatrzyma się w 10 miastach francuskich. Obóz ten wyruszył z Paryża 30 września, a do Strasbourga dotrze 12 października. Każdy etap podróży będzie obfitował w konferencje, ekspozycje oraz wszystkie inne inicjatywy, które są zorganizowane w celu uwrażliwienia na wykrywanie raka. Organizatorem całego przedsięwzięcia jest firma Amoena, producent protez piersiowych oraz bielizny.

Ze swej strony, Narodowy Instytut Raka (INCA), zdecydował się mobilizować wyjątkowo oporne kobiety, a także ... ich córki. „Zmobilizujcie kobiety, które kochacie”, proponuje hasło Narodowy Instytut Raka. Inicjatywa ta ma na celu zwiększyć poziom wykrywalności raka piersi oraz zwalczyć nierówności dotyczące dostępu do testów wykrywających.

Plakaty, telewizja, radio, internet… Kampania informacyjna przewiduje także możliwość wysłania wiadomości sms lub maila - do matki, czy do każdej innej bliskiej sercu kobiety – aby zaprosić je do uczestnictwa w programie wykrywania raka piersi. Przewiduje się także wykorzystanie sieci socjalnych do zwiększenia ogólnej mobilizacji.

Komentarze do: Rak piersi: różowa mobilizacja w październiku

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz