Rusza kolejna kampania fundacji Rak’n’Roll. Najnowszy projekt Gadaj-Badaj to edukacyjna kampania społeczna, która zachęca do regularnych badań w celu profilaktyki nowotworów prostaty. W ramach kampanii powstał m.in. spot reklamowy w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego z udziałem: Kingi Preiss, Magdaleny Popławskiej, Olgi Bołądź i Leszka Lichoty. Zaplanowano także kampanie prasową, internetową oraz akcje niestandardowe. Partnerem akcji jest miesięcznik MaleMAN.
Kampania Gadaj-Badaj skierowana jest do mężczyzn znajdujących się w grupie ryzyka zachorowania na rak prostaty, a celem akcji jest przekonanie do wykonywania badań profilaktycznych. Rak prostaty jest drugim co do częstości występowania nowotworem u mężczyzn. Wykryty we wczesnym stadium może być skutecznie leczony. Jedynym sposobem zapobiegania i możliwością ewentualnego wczesnego wykrycia tego schorzenia jest profilaktyka - regularne, coroczne badanie per rectum i oznaczenie stężenia PSA we krwi, u mężczyzn po 40 r.ż. Obecnie coraz bardziej popularne i częściej organizowane są akcje, w czasie których badania te przeprowadzane są bezpłatnie, co pozwala skorzystać z nich praktycznie każdemu chętnemu mężczyźnie.
Zobacz również:
- Czym jest zapalenie gruczołu krokowego i jak sobie z nim radzić?
- Testy genetyczne mogą przewidzieć najbardziej agresywne przypadki raka prostaty?
- Prostata - pora na badania
- Menopauza po męsku! Jak przebiega klimakterium u mężczyzn?
- Rak gruczołu krokowego
- Leczenie guza gruczołu krokowego
- Okres refrakcji
- Łagodny rozrost prostaty i problemy z oddawaniem moczu
Film reklamowy Gadaj-Badaj, który promuje kampanię powstał we współpracy z ekipą marzeń: spot wyreżyserował Wojciech Smarzowski, zdjęcia wykonał Piotr Sobociński, a wystąpili w nim znani aktorzy: Kinga Preiss, Olga Bołądź, Magdalena Popławska oraz Leszek Lichota. Film wyprodukowano jesienią 2011 roku we współpracy z domem produkcyjnym Bomaye, post produkcją zajęło się Badi Badi, a dźwiękiem Ztudio.
Oprócz spotu i kampanii prasowej fundacja chce dotrzeć do odbiorców każdą możliwą drogą. Przygotowane zostały także kreatywne layouty kampanii, w różnych wersjach: „Kto nie wypina tego wina”, „Aby żyć, czasem wystarczy się schylić”, „Rozmawiasz z kuplami o d*pach? Pogadaj o swojej.”. Dostępne będą m.in. naklejki czy plakaty z hasłami promującymi badanie, zaplanowano także zaskakujące akcje niestandardowe w przestrzeni publicznej. Dostępna jest również strona internetowa www.gadajbadaj.pl, na której można znaleźć podstawowe informacje o problemie.
Fundacja zachęca do badania, ale także do publicznego otwarcia tematu raka prostaty i przełamania tabu. Mężczyźni bowiem nie tylko się nie badają, ale nadal niechętnie o tym mówią.
Kreacja kampanii Gadaj-Badaj została przygotowana przez agencję Euro RSCG 4D. Jest to kolejna kampania kreatywna przygotowana przez zespół tej agencji. Wcześniej Euro RSCG 4D przygotowało także kreację do projektów fundacji 1%, Boskie Matki, Kalendarz Gwiazd i Daj Włos i in.
Komentarze do: Aby żyć, czasem wystarczy się schylić