Szukaj

Czy konsumenci zdają sobie sprawę, że ich uwaga podczas zakupów skupia się na "centrum"?

Zgodnie z nowymi badaniami, opublikowanymi w Journal of Consumer Research, bardziej prawdopodobne jest to, że konsumenci wybierają produkty umiejscowione w poziomym środku wystawy, a w rezultacie - nie mogą podejmować najlepszych wyborów.



,,Gruntowne  śledztwo w sprawie wizualnego przyciągania uwagi ujawnia, że kupujący nie przypominają sobie swojego procesu wyboru produktów. Nasze wnioski podkreślają związek pomiędzy poziomą lokalizacją, uwagą i wyborem” – piszą  A. Selin Atalay (HEC Paris), H. Onur Bodur (Concordia University) i Dina Rasolofoarison (Aston Business School).

Wiele produktów jest ustawionych poziomo. Na przykład, rządki bufetowych przekąsek w automatach, butelki wystawiane w barach piwnych bądź słoiki masła orzechowego na półkach w supermarkecie. Jak wpływa to na wybór kupujących?


Używając urządzeń obserwujących, autorzy zbadali, jak lokalizacja wpływa na wybór produktów wzbogaconych witaminami, posiłków zastąpionych batonami i napojów energetyzujących.

Konsumenci mieli tendencje do silniejszego wizualnego skupiania się na głównej opcji, w ostatnich pięciu sekundach przed podjęciem decyzji i zdecydowaniem, którą z nich wybierają. 

Nie przypominali sobie dokładnie procesu wyboru i nie byli świadomi jakiegokolwiek zamierzonego wizualnego skupienia uwagi.

Inne badania w środowisku handlu detalicznego wykazują, że rzeczy zlokalizowane w centrum zasięgu kategorii produktu są wybierane częściej, nawet jeżeli nie są umiejscowione pośrodku półki lub w polu widzenia.

Konsumenci podejmowaliby lepsze wybory, gdyby byli świadomi, że ich uwaga zazwyczaj skupia się w centrum.

W kontekście kłopotów z wyborem, pomiędzy produktami często kupowanymi a nieznanymi do tej pory markami, wizualny proces wyszukiwania skupia się na produktach umieszczonych w centrum.

Bycie nieświadomym, że nasza uwaga skupiona jest na centrum, może prowadzić do kiepskich wyborów.

Komentarze do: Czy konsumenci zdają sobie sprawę, że ich uwaga podczas zakupów skupia się na "centrum"?

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz