Szukaj

Jesz czy wydajesz za dużo? To wina Facebooka!

Sieci społecznościowe mogą mieć znaczący wpływ na samopoczucie konsumentów, obniżając samokontrolę u niektórych użytkowników, jak stwierdza nowe badanie opublikowane w Journal of Consumer Research. Dr Keith Wilcox z Columbia University, jeden z autorów prac, mówi: posługiwanie się internetowymi sieciami społecznymi może mieć korzystny wpływ na samoocenę i dobre samopoczucie.



Aczkolwiek, podniesiona samoocena może mieć szkodliwy wpływ na zachowania.

Ponieważ konsumenci dbają o swój wizerunek w oczach najbliższych przyjaciół, posługiwanie się siecią społeczną podnosi samoocenę u użytkowników, którzy skupiają się na bliskich przyjaciołach w momencie surfowania w sieci. Ten chwilowy wzrost samooceny zaś prowadzi ich do mniejszej samokontroli po jej opuszczeniu, wyjaśnił szczegółowo specjalista.

Drugi autor badania, dr Andrew T. Stephen z University of Pittsburgh, dodaje: sieci społeczne mają znaczący wpływ na społeczeństwo. Facebook ma miliard aktywnych użytkowników. Przeprowadzone eksperymenty pokazały, iż portal ten obniża samokontrolę u ludzi, którzy skupiają się na swoich bliskich przyjaciołach.


Niska samokontrola objawia się na przykład tym, że użytkownicy ci częściej wybierają niezdrowe przekąski po opuszczeniu sieci.

Częstsze używanie Facebooka wiąże się także z wyższym BMI, z hulaszczym jedzeniem, większym debetem na karcie oraz niższą oceną kredytową, dodają specjaliści.

Rezultaty te są niepokojące, biorąc pod uwagę fakt, iż coraz więcej ludzi coraz więcej czasu spędza w sieciach społecznościowych.

Samokontrola jest niezbędna do utrzymania porządku społecznego i indywidualnego dobrego samopoczucia, a więc niby niewinny skutek może w rzeczywistości odbić nam się czkawką w przyszłości. Wyjątkowo prawdziwe jest to w przypadku nastolatków oraz młodych dorosłych, dla których sieci społecznościowe to część codzienności.

Komentarze do: Jesz czy wydajesz za dużo? To wina Facebooka!

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz