W przeciwieństwie do tego, co moglibyśmy myśleć, kobiety są bardziej obecne w sieciach społecznościowych niż mężczyźni. Tak przynajmniej wynika z ostatniego badania przeprowadzonego na 2 000 Brytyjczyków. Za badaniem tym stoi British Telecom, a o rezultatach donosi Mashable.
Projekt ten miał na celu przestudiowanie zwyczajów internautów oraz różnic w korzystaniu z sieci między kobietami i mężczyznami.
Według ankiety, 54% kobiet korzysta z sieci społecznościowych, takich jak Facebook albo Twitter. W porównaniu, zaledwie 34% mężczyzn jest użytkownikami takich stron.
Z kolei 18% kobiet ocenia, że gdyby internet już nie istniał, najbardziej by im brakowało właśnie sieci społecznościowych, jak donosi brytyjski The Telegraph. Tak samo uważa zaledwie 7% ankietowanych mężczyzn, którzy dodają jeszcze, że najbardziej by im brakowało takich ułatwień jak bankowość internetowa.
Zobacz również:
- Siecioholizm - uzależnienie od Internetu
- Gry komputerowe ucieczką od problemów?
- Jaki wpływ ma Internet na nasze IQ?
- Osobowość a internet - czyli wirtualne id, ego i superego
- Czy wirtualny świat zmienia nasze emocje?
- "Poznaliśmy się on-line" - to dobrze wróży!
- Siecioholizm - przyczyny, objawy, leczenie
- Miłość przez Internet, dlaczego tak nas fascynuje wirtualny świat?
Inna idea, zduszona w zarodku mówi, że to nie mężczyźni grają najwięcej online, ale kobiety (7% do 8%). Natomiast, mężczyźni o wiele częściej posługują się takimi stronami jak Flickr, YouTube, Vimeo.
Jak stwierdza John Petter, dyrektor generalny Wydziału ds. Konsumenta w British Telecom - Ankieta ta pokazuje wyraźniej niż kiedykolwiek sposób, w jaki kraj zaadoptował internet w wszystkich dziedzinach życia. A przede wszystkim wyraźnie pokazuje, że sposób, w jaki kobiety i mężczyźni posługują się tym medium, jest inny.
Ludzie uznają dziś za pewnik, że mogą zarządzać swoim życiem z jednego miejsca, poczynając od zakupów, kończąc na płaceniu rachunków. Nie wspominając jeszcze o rozrywce, którą zapewnia sieć społecznościowa.
Według statystyk, kobiety posługują się internetem, aby coś znaleźć, na przykład, przecenę. Mężczyźni z kolei chcą poszerzyć swoją wiedzę.
Strona internetowa Jezebel podsumowuje te konkluzje jako z gruntu seksistowskie, powołując się na inną ankietę z września 2011 roku, przeprowadzoną przez UMPF. Sondaż ten stwierdzał również, że kobiety posługują się w większym stopniu sieciami społecznościowymi niż mężczyźni, ale liczby były większe niż w ankiecie British Telecom: 80% do 72%.