Badanie opublikowane w Journal of Consumer Research sugeruje, że owalny i okrągły kształt stołu budzi w nas „ducha zespołowego”, a stół kwadratowy zwiększa nasz indywidualizm. Prace przeprowadzili badacze kanadyjscy z uniwersytetów w Alberta i w Kolumbii Brytyjskiej.
Eksperyment polegał na usadzeniu ochotników przy stołach o różnych kształtach, a następnie na zaprezentowaniu im różnych spotów reklamowych.
Okazało się, że osoby siedzące przy stołach owalnych i okrągłych wykazywały się większą wrażliwością na reklamy wychwalające wartości rodzinne i przyjaźń.
Natomiast osoby siedzące przy stołach kwadratowych i prostokątnych wykazywały się większą wrażliwością na reklamy podkreślające znaczenie indywidualizmu.
Zobacz również:
Juliet Zhu i Jennifer Argo, autorki badania, mówią: - Kształ geometryczny stołu może mieć wpływ na konsumentów, podkreślając jedną z dwóch fundamentalnych potrzeb człowieka: przynależności do grupy i bycia unikatowym.
Zdaniem autorek badania, ustawienie krzeseł wokół stołu wpływa na konsumentów zarówno w restauracjach, jak i w środkach transportu, w poczekalniach hotelowych, na lotniskach i w gabinetach lekarskich.
Dostępność siedzeń to subtelny sygnał środowiskowy, mogący aktywować podstawowe potrzeby ludzkie, a te potrzeby z kolei mogą wpływać na reakcje konsumentów.
Komentarze do: Kształt stołu wpływa na nasze zachowania?