Nauczyciele kanadyjscy nie są skłonni do „zawierania” internetowych przyjaźni na Facebooku ze swoimi uczniami. A przynajmniej, o wiele mniej niż inni nauczyciele na całym świecie, jak ujawnia sondaż przeprowadzony przez firmę Symantec.
Generalnie, 34% nauczycieli jest przyjaciółmi ze swoimi uczniami na internetowych stronach społecznych, ale 67% uważa, że naraża ich to na poważne zagrożenie, jak ujawnił raport Rapport Norton na temat rodziny i jej życia w internecie (Rapport Norton sur la famille connectée), sporządzony w roku 2011.
Nauczyciele kanadyjscy odwracają jednak tę tendencję, ponieważ jedynie 6% z nich mówi, że są przyjaciółmi ze swoimi uczniami. Poza tym, 88% nauczycieli uważa, że tego typu wirtualne przyjaźnie są bardzo ryzykowne.
Zobacz również:
- Jaki wpływ ma Internet na nasze IQ?
- Osobowość a internet - czyli wirtualne id, ego i superego
- Siecioholizm - uzależnienie od Internetu
- Gry komputerowe ucieczką od problemów?
- Pracownicy biurowi prowadzą „zbyt siedzący tryb życia”
- Brak umiejętności oddzielenia pracy od czasu wolnego niszczy nasze zdrowie!
- Jak przeżyć pierwszy tydzien w nowej pracy?
- Rozmowa kwalifikacyjna kobiety
Nauczyciele w Kanadzie są o wiele bardziej świadomi i zachowawczy niż gdzie indziej, podtrzymuje pani Lynn Hargrove, dyrektor w Symantec. Widzą, że istnieje ryzyko.
Jej zdaniem, może to wynikać z faktu, że wiele syndykatów zabrania nauczycielom nawiązywania takich relacji z uczniami. Pani Lynn Hargrove dorzuca jednakże, iż istnieją inne środki bezpiecznego działania w internetowych sieciach socjalnych. Na przykład, można stworzyć konto ściśle zawodowe, zachowując jednocześnie wszystkie informacje osobiste dla prawdziwych przyjaciół.
Symantec, aby sporządzić swój raport Rapport Norton sur la famille connectée, przepytał 9 888 osób – rodziców oraz nauczycieli, a także dzieci w wieku od 8 lat do 17 lat – w 24 różnych krajach, w dniach od 6 lutego do 14 marca 2011 roku.
Komentarze do: Nauczyciele w Kanadzie nie ufają sieciom społecznym w internecie