Szukaj

Nauczyciele w Kanadzie nie ufają sieciom społecznym w internecie

Nauczyciele kanadyjscy nie są skłonni do „zawierania” internetowych przyjaźni na Facebooku ze swoimi uczniami. A przynajmniej, o wiele mniej niż inni nauczyciele na całym świecie, jak ujawnia sondaż przeprowadzony przez firmę Symantec.



Generalnie, 34% nauczycieli jest przyjaciółmi ze swoimi uczniami na internetowych stronach społecznych, ale 67% uważa, że naraża ich to na poważne zagrożenie, jak ujawnił raport Rapport Norton na temat rodziny i jej życia w internecie (Rapport Norton sur la famille connectée), sporządzony w roku 2011.

Nauczyciele kanadyjscy odwracają jednak tę tendencję, ponieważ jedynie 6% z nich mówi, że są przyjaciółmi ze swoimi uczniami. Poza tym, 88% nauczycieli uważa, że tego typu wirtualne przyjaźnie są bardzo ryzykowne.


Nauczyciele w Kanadzie są o wiele bardziej świadomi i zachowawczy niż gdzie indziej, podtrzymuje pani Lynn Hargrove, dyrektor w Symantec. Widzą, że istnieje ryzyko.

Jej zdaniem, może to wynikać z faktu, że wiele syndykatów zabrania nauczycielom nawiązywania takich relacji z uczniami. Pani Lynn Hargrove dorzuca jednakże, iż istnieją inne środki bezpiecznego działania w internetowych sieciach socjalnych. Na przykład, można stworzyć konto ściśle zawodowe, zachowując jednocześnie wszystkie informacje osobiste dla prawdziwych przyjaciół.

Symantec, aby sporządzić swój raport Rapport Norton sur la famille connectée, przepytał 9 888 osób – rodziców oraz nauczycieli, a także dzieci w wieku od 8 lat do 17 lat – w 24 różnych krajach, w dniach od 6 lutego do 14 marca 2011 roku.

Komentarze do: Nauczyciele w Kanadzie nie ufają sieciom społecznym w internecie

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz