Według nowych raportów, konsumenci realizujący cele krótkofalowe, są skłonni wydać więcej pieniędzy na produkty, które cechuje różnorodność. Natomiast ci, którzy dążą do osiągnięcia celów długofalowych, chętnie przepłacą za produkty w jednym rodzaju - donosi Journal of Consumer Research.
Wiele korzyści płynących z osiągania celów związanych z samokontrolą - takich jak dbanie o zdrowie - jest odczuwalnych dopiero po dłuższym czasie. Tak więc kluczem do sukcesu w realizacji dążeń jest zdolność do zachowania nieustannej motywacji. Jednym ze sposobów, aby to osiągnąć, jest strategiczna selekcja dostępnych opcji – piszą Jordan Etkin i Rebecca K. Ratner z University of Maryland.
Konsumenci do realizacji swoich celów wykorzystują zazwyczaj różnorodne produkty.
Przykładowo – dbająca o zdrowie osoba, robiąc zakupy spożywcze na najbliższe dni, może nabyć kilka paczek takich samych zdrowych przekąsek lub też wypełnić koszyk różnorodnymi artykułami.
Zobacz również:
Czy jeśli wybierze drugą opcję, w nadchodzącym tygodniu będzie czuć większą motywację do dbania o zdrowie? A jak kształtowałaby się ta tendencja w skali roku?
Konsumenci biorący udział w innych badaniach byli bardziej skłonni do oszczędzania w najbliższym czasie, gdy robili to różnorodnymi sposobami. W chwili, gdy odkładanie pieniędzy miało trwać przez rok, woleli jednak zastosować jedną metodę.
Kolejnym badaniom poddano osoby biorące udział w prywatnych sesjach treningowych. Kiedy zapowiedziano im, że sesje będą się odbywać przez tydzień, uczestnicy chętnie płacili więcej, gdy trener kładł nacisk na zróżnicowane ćwiczenia. Jeśli jednak treningi miały trwać miesiąc, badani woleli wydać większe sumy, jeśli wykonywali ćwiczenia podobnego rodzaju.
Firmy chcące zachęcić konsumentów do dbania o zdrowie tu i teraz, powinny oferować szeroki asortyment artykułów. Te, których targetem są konsumenci stawiający sobie dalekosiężne cele, powinny skupiać się na ujednoliceniu produktów – podsumowują autorzy.
Komentarze do: Odchudzanie i oszczędzanie. Co mają wspólnego?