Barbie, kultowa lalka, wyłysieje. Po kampanii online, między innymi na facebooku, zachęcającej producenta zabawek Mattel do stworzenia bezwłosej lalki Barbie, firma ogłosiła na swojej stronie internetowej (również na facebooku), że „łysa przyjaciółka Barbie” właśnie powstaje.
Producent zabawek dodaje, że zacznie ograniczoną dystrybucję lalek w przyszłym roku w szpitalach dziecięcych.
Bojownicy o łysą Barbie z zadowoleniem przywitali te wieści, choć niektórym nie podoba się fakt, że lalka nie będzie dostępna w sklepach. Jeżeli chcesz zrobić lalkę Barbie, która jest inna, i chcesz ją pokazać dzieciom, które są inne, że mogą być inne, czemu nie pokazać tego również normalnym dzieciom, aby zaakceptowały one inne dzieci, zapytuje 15-letnia Olivia Rusk, która straciła włosy w wyniku łysienia plackowatego.
W swoim oświadczeniu firma Mattel oznajmia, że podjęła decyzję o dystrybucji specjalnej serii lalek Barbie w szpitalach, aby dostarczyć lalki bezpośrednio do rąk dzieci, które najbardziej mogą skorzystać z unikatowego doświadczenia.
Zobacz również:
Jak mówi ekspertka od marketingu, Donny Deutsch, posunięcie firmy Mattel jest fantastyczne. Jeżeli masz chore dziecko, wiesz wtedy, że nie ma niczego gorszego na świecie. I nagle dzieko, które przechodzi przez ciężką terapię, może powiedzieć: rany, jestem normalna, ponieważ gdzieś tam jest lalka Barbie, taka jak ja, mówi pani ekspert.
Aczkolwiek, firma Mattel ma mały minus, ponieważ nie wprowadza lalek do sklepów. Mimo to, posunięcie jest dobre, dodaje jeszcze Donny Deutsch.
Nazywane jest to bezpośrednim marktingiem, marketingiem celowanym, czyli tam, gdzie powinien być zastosowany, prosto w szpitalach.
W wywiadzie, zanim firma Mattel podjęła tę decyzję, Deanna Pledge, psycholog pracująca z dziećmi w Columbia, dodawała, że łysa lalka Barbie może faktycznie pomóc.
Myślę, że obraz łysego dziecka, albo łysego dorosłego, niezależnie od tego, czy jest to Barbie czy nie, przekazuje pozytywne przesłanie opinii publicznej, wyjaśniała specjalistka. Trafia to do mainstreamu. A Barbie zdecydowanie jest mainstreamowa.
Kampania na facebooku walcząca o łysą Barbie była prowadzona przez grupę kobiet, które albo same straciły włosy z powodu chemioterapii, albo miały dzieci walczące z utratą włosów, również z powodu chemioterapii, łysienia plackowatego, a także innych chorób. Strona ta ma ponad 150 000 fanów.
Ruch nie ma zamiaru zatrzymać się wraz z osiągnięciem początkowego celu. Albowiem, już pojawiła się inna strona, która zachęca innego producenta zabawek, firmę Hasbro, aby stworzyła łysego GI Joe.
Komentarze do: Barbie straciła włosy (1)
I dobrze, że straciła
1Serce rośnie jak się słyszy że firmy starają się pomóc takim schorowanym maluszkom. Sama staram się wspierać wszelkie organizacje i cieszę się, gdy robi się coś bezpłatnego dla zdrowia dzieci. Ostatnio na przykład byłam ... pokaż całość