Na Kongres Beauty Innovations, którego organizatorem była firma Bio-Tech Consulting Sp. z o.o., przybyli w ostatnią środę i czwartek stycznia specjaliści branży kosmetycznej z całego kraju. Spotkanie odbyło się w Centrum Bankowo-Finansowym „NOWY ŚWIAT”. Partnerami Kongresu zgodzili się zostać: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, Pure Beauty oraz Wyższa Szkoła Kosmetologii Ochrony Zdrowia w Białymstoku. Patronat medialny nad imprezą objęli m.in.: Biotechnologia.pl, Cosmetic Reporter, Wiadomości Kosmetyczne, Beaty Forum oraz Le Nouvelle Estetique.
Przedstawiciele firm otwartych na najnowsze światowe trendy i innowacje z zakresu kosmetologii, biotechnologii, dermatologii i innych dziedzin spotkali się, by wymienić doświadczenia i spostrzeżenia. Omawiano trendy w rozwoju sektora kosmetycznego oraz jego przewidywany obraz w rozpoczynającym się dziesięcioleciu. Kongres obfitował w wykłady dotyczące przemysłu kosmetycznego, produktów, ich wytwarzania oraz sprzedaży. Przed uczestnikami spotkania postawiono pytanie: jakie cechy charakteryzują lub powinny charakteryzować w przyszłości firmę nowoczesną?
Spotkanie rozpoczął wykład dr Ireny Eris, która opowiedziała o wyzwaniach, jakie stoją przed producentami kosmetyków w XXI wieku. Mówiła ona również o sposobach, w jaki tym wyzwaniom wychodzą naprzeciw uczeni w laboratoriach marki Eris. Kolejny wykład poprowadził Wojciech Ingot, który przedstawił historię rozwoju swojej firmy w kontekście sposobów na skuteczną konkurencję na rynkach zagranicznych. Słuchacze z wielkim zainteresowaniem obejrzeli fotografie sklepów firmowych marki Ingot, działających w najegzotyczniejszych zakątkach świata. Wystąpiła także mgr inż. Bożena Mirkowska z Laboratorium Kosmetycznego Ava, która zapoznała słuchaczy z tajnikami ekocertyfikacji kosmetyków naturalnych.
Zobacz również:
W części dotyczącej znaczenia marki w kreowaniu wizerunku i pozycji firmy o wystąpienie poproszono Agencję Kamodus. Przedstawiciel firmy poprowadził wykład dotyczący kreowania wizerunku kosmetyków w mediach. Słuchacze poznali wyznaczniki skutecznej kampanii promocyjnej oraz sposoby dotarcia do mediów z przekazem produktowym. W skrócie: jak sprawić, by marka kosmetyczna była pokazywana w prasie i stała się popularna wśród klientek. Wykład wzbudził żywe zainteresowanie słuchaczy, szczególnie producentów z branży kosmetycznej.
Każdy z wykładów przyporządkowany został do odpowiedniego panelu tematycznego. W przerwach wykładowcy odpowiadali na dodatkowe pytania przy filiżance kawy. Humory dopisały. Atmosfera była doskonała, a uczestnicy w pełni zaangażowani w spotkanie.
Komentarze do: Kongres Producentów Innowacyjnych Kosmetyków - Beauty Innovations 2010