Już 20% Polaków kupuje kosmetyki w aptekach. Rynek kosmetyków aptecznych osiągnął w 2011 roku wartość ponad 1 miliarda złotych i stale rośnie, dzięki rosnącemu zaufaniu wśród konsumentów.
Jeszcze do niedawna apteki oferowały głównie tzw. dermokosmetyki, jednak w związku z malejącym obrotem na lekach refundowanych, farmaceuci coraz częściej decydują się na sprzedaż produktów dostępnych również w innych punktach. Czy poszerzenie asortymentu o kosmetyki pomoże aptekom przetrwać trudny okres na rynku?
Zgodnie z przewidywaniami Zakładu Analiz Statystycznych KAMSOFT S.A., w 2012 roku zostanie sprzedanych 54,3 mln opakowań kosmetyków, co oznaczać będzie wzrost o 5,96% w stosunku do roku 2011. Wartość sprzedaży wyniesie ok 1,113 mld złotych. Rok 2013 ma przynieść kontynuację wzrostowego trendu sprzedaży.
Zobacz również:
Od 2002 do 2013 roku wartość kosmetyków aptecznych wzrośnie niemal czterokrotnie. Jest to spowodowane nie tylko wzrostem liczby sprzedanych opakowań, ale także średniej ceny produktu. Analizując sprzedaż nowych kosmetyków, widać wyraźnie, iż na rynku pojawiają się produkty coraz droższe, a te tańsze są wycofywane. Dodatkowym aspektem jest wzrost liczby oferowanych produktów, który również ma wpływ na wartość sprzedaży.
Kosmetyki są branżą sezonową i największe zyski przynoszą latem oraz w okresie przedświątecznym, ale obserwując roczne zestawienia ich sprzedaży, widać wyraźnie, że będą nadal przynosiły zyski i mogą być ratunkiem dla aptek.
Komentarze do: Kosmetyki w aptekach coraz popularniejsze