Już 20% Polaków kupuje kosmetyki w aptekach. Rynek kosmetyków aptecznych osiągnął w 2011 roku wartość ponad 1 miliarda złotych i stale rośnie, dzięki rosnącemu zaufaniu wśród konsumentów.

Jeszcze do niedawna apteki oferowały głównie tzw. dermokosmetyki, jednak w związku z malejącym obrotem na lekach refundowanych, farmaceuci coraz częściej decydują się na sprzedaż produktów dostępnych również w innych punktach. Czy poszerzenie asortymentu o kosmetyki pomoże aptekom przetrwać trudny okres na rynku?
Zgodnie z przewidywaniami Zakładu Analiz Statystycznych KAMSOFT S.A., w 2012 roku zostanie sprzedanych 54,3 mln opakowań kosmetyków, co oznaczać będzie wzrost o 5,96% w stosunku do roku 2011. Wartość sprzedaży wyniesie ok 1,113 mld złotych. Rok 2013 ma przynieść kontynuację wzrostowego trendu sprzedaży.
Zobacz również:

Kosmetyki są branżą sezonową i największe zyski przynoszą latem oraz w okresie przedświątecznym, ale obserwując roczne zestawienia ich sprzedaży, widać wyraźnie, że będą nadal przynosiły zyski i mogą być ratunkiem dla aptek.