Czy sygnały seksualne mogą wpłynąć na zachowanie konsumenta? Okazuje się, że tak! Nowe badania przeprowadzone przez Kyu Kim z USC Marshall School of Business i Gala Zauberman z Wharton School na University of Pennsylvania ujawniają powody, dlaczego mogą one wpływać na finansowe decyzje.
Ich dzieło: "Can Victoria's Secret Change the Future: A Subjective Time Perception Account of Sexual Cue Effects on Impatience," odbiega od poprzednich teorii, że niecierpliwość konsumenta powstaje w odpowiedzi na bodźce seksualne, wymagające natychmiastowego zaspokojenia.
Kim i Zauberman uważają, że proces ten jest bardziej skomplikowany, choć niezaprzeczalnie pobudzenie rzeczywiście wpływa na nasze postrzeganie czasu.
Dla przykładu w jednym z pięciu badań, męskie tematy zostały "naładowane" seksualnymi obrazkami. Później badani poproszeni zostali o ocenę, czy trzy- i sześciomiesięczne ramy czasowe to "bardzo krótki", a może "bardzo długi" okres w przyszłości.
Zobacz również:
Ci, których obrazy przyciągały, określili ramy czasowe jako dalszą przyszłość niż inni w grupie kontrolnej.
W następnym badaniu 116 panom zaprezentowano zdjęcia z katalogu online Victoria's Secret i oceniono ich reakcję związaną z otrzymaniem jednej z dwóch fikcyjnych promocji na Amazon.com: bon dostępny tego dnia lub dopiero za trzy miesiące, z tym że otrzymaliby za to rekompensatę pieniężną.
Ci, którym pokazano wcześniej obrazy powiązane z seksualnością (w przeciwieństwie do tych, którzy oglądali obrazy przyrody), stali się bardziej niecierpliwi i stwierdzili, że rekompensata musiałaby być o wiele większa.
Seks i promocja
Badania opublikowane w Journal of Experimental Psychology:General mają znaczenie dla marketingowców.
Dla badanych przyszłe nagrody były mniej atrakcyjne niż te bezpośrednie promocje. A więc ci, którzy używają seksualnych obrazów, by przyciągnąć klienta muszą pamiętać, by promocje oferowane były w bardzo niedalekich terminach.
Konsumenci "naładowani" seksualnymi myślami są bowiem wtedy bardziej skłonni szybko wydać pieniądze.
Komentarze do: Badacze łączą wyobraźnię seksualną i konsumencką niecierpliwość