Jak pokazuje najnowszy raport On Board PR Ecco Network w kwestiach doświadczenia seksualnego bycie szczerym nie zawsze się opłaca. Prawie 3/4 mężczyzn uważa, że zwierzenia partnerki ze swoich wcześniejszych bogatych doświadczeń seksualnych mogą negatywnie wpłynąć na relacje z obecnym partnerem.
Warszawa, 13 września 2012 r. – On Board PR Ecco Network pod patronatem merytorycznym Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego przygotował raport o zdrowiu Polaków „Zaburzenia seksualne u mężczyzn – obraz problemu oczami kobiet i mężczyzn malowany”. Jak wynika z badań na reprezentatywnej grupie Polaków, szczerość kobiet w sprawach seksu nie zawsze się opłaca. Panie powinny być ostrożne w ujawnianiu swoich wcześniejszych doświadczeń seksualnych, szczególnie, jeżeli były satysfakcjonujące. Zwierzenia kobiety o jej bogatej przeszłości seksualnej mogą bowiem negatywnie wpływać na relację z mężczyzną, co potwierdza prawie 3/4 panów. Kobiety (81 proc.) również wydają się być świadome negatywnego oddziaływania ich szczerości na partnera.
- Kobieta myśli, że jak kocha swojego partnera, to powinna mu wszystko powiedzieć. Wyznaje zasadę „Oddaję Ci się cała, z całą swoją przeszłością” – tłumaczy prof. Zbigniew Lew-Starowicz, seksuolog i psychoterapeuta, prezes Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego.

Zobacz również:
Ponad połowa mężczyzn odczuwa lęk przed rozczarowaniem partnerki po ujawnieniu przez nią jej wcześniejszych doświadczeń, a 1/5 panów deklaruje nawet chęć zerwania związku. Prawie tyle samo panów (19 proc.) załamałoby się lub unikało zbliżeń seksualnych (18 proc.), a co dziewiąty (9 proc.) wprowadziłby do sztuki miłosnej elementy agresji. Prawie 20 proc. mężczyzn w reakcji na zwierzenia partnerki o jej bogatym doświadczeniu seksualnym zaczęłoby szukać okazji do zdrady.
***
Celem serii opracowań „Raport o zdrowiu Polaków” jest wskazanie ważnych, ze społecznego punktu widzenia, tematów dotyczących zdrowia człowieka. Pomysł na niniejszy raport jest wynikiem doświadczenia On Board PR Ecco Network w obszarze komunikacji, które pokazuje, że dogłębna analiza problemu jest możliwa dzięki zaangażowaniu wielu stron, które w komunikacji konkretnego problemu zdrowotnego biorą udział. Pełne wyniki raportu będą dostępne już wkrótce na stronie www.onboard.pl.

Badanie zostało zrealizowane między 7 a 15 czerwca 2012 roku metodą internetowych standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (CAWI) przez agencję SW Research na autorskim oprogramowaniu „3S” zintegrowanym z panelem internetowym StudentsWatch.pl. Próba badawcza miała charakter losowy. Badaniem objęto łącznie 1500 internautów w wieku 16-49 lat.