Od poniedziałku do 27 czerwca odbywa się nietypowa kampania promocyjna mająca na celu przekonanie Polaków do większej dbałości o wzrok. Uczestnicy akcji otrzymują zaproszenia na bezpłatną konsultację diagnostyczną w klinice Lexum. Akcje są przeprowadzone w 20 lokalizacjach, w okolicach biurowców w Warszawie i Wrocławiu.
Spośród wszystkich narządów zmysłu, wzrok jest najbardziej narażony na zmiany wynikające z trybu życia, jaki prowadzą Polacy. Przebywanie w pomieszczeniach z klimatyzacją, niedostateczne oświetlenie, a także wykonywanie pracy przy komputerze to tylko kilka czynników, które mogą popsuć wzrok. W konsekwencji, zgodnie z danymi GUS1, co drugi dorosły Polak korzysta z okularów lub szkieł kontaktowych ze względu na różne wady wzroku, głównie krótkowzroczność, nadwzroczność i astygmatyzm.
Nie każdy jednak decyduje się na usunięcie wady wzroku ze względu na niską wiedzę dotyczącą dostępnych metod. Blokadą mogą być również narosłe wokół tego typu zabiegów stereotypy.
Wiele osób chciałoby pozbyć się wady wzroku, ale mają obawy związane z przebiegiem zabiegu czy czasem powrotu do normalnego życia. Tymczasem nowoczesny sprzęt pozwala na usunięcie wady wzroku w sposób bezbolesny, szybki i bez długotrwałej rekonwalescencji. Dlatego chcemy uzmysłowić ludziom, że pozbycie się wady wzroku jest możliwe i w pełni bezpiecznie – powiedział Marcin Smorawski lek med, specjalista leczenia oczu
Zobacz również:
W związku z tym firma Lexum, sieć klinik okulistycznych w Polsce zdecydowała się na przeprowadzenie kampanii promocyjnej, której celem jest zachęcenie ludzi do przeprowadzenia konsultacji okulistycznych. Akcja skierowana jest przede wszystkim do pracowników biurowców.
Pracownicy biur należą do grupy wyjątkowo narażonej na rozwój wad widzenia. Długotrwałe skupienie wzroku na ekranie komputera położonego w bliskiej odległości od oczu może powodować przeciążenie mięśni gałki ocznej, co z kolei często prowadzi do pogorszenia się widzenia. Profilaktyką wad wzroku powinny być badania diagnostyczne, przeprowadzane regularnie co pół roku/rok – dodaje Marcin Smorawski.
Uczestnicy akcji otrzymują zaproszenia na bezpłatną konsultację w Klinice Lexum. Podczas wizyty pacjent zostanie zbadany m.in. pod kątem wad wzroku. Specjaliści zaproponują najlepsze metody ich korekcji, a także doradzą, jak dbać o oczy.
Kampania zostanie przeprowadzona w Warszawie i Wrocławiu w okolicach biurowców w dniach 24-27 czerwca 2013 r. w godzinach porannych i w porze lunchu. Zespół Lexum w humorystyczny sposób zwróci uwagę na problemy osób noszących okulary. Partnerem medialnym akcji jest Chilli Zet.
Komentarze do: Bezpłatne badania wzroku w Warszawie i Wrocławiu