Polska Akcja Humanitarna (PAH) zainaugurowała kolejną odsłonę Kampanii Wodnej -programu niesienia pomocy ludziom pozbawionym dostępu do wody pitnej. Po raz pierwszy Kampanii partneruje Cisowianka, znana marka wody mineralnej. W ciągu najbliższych dwóch lat partnerzy chcą zebrać środki na budowę 11 studni w Sudanie Południowym, rejonie szczególnie dotkniętym niedoborem wody. Ambasadorką Kampanii Wodnej została znana aktorka Agata Buzek.
Kampania Wodna to program prowadzony przez PAH od pięciu lat. Jego celem jest zwrócenie uwagi na jeden z największych globalnych problemów związany z dostępem do wody pitnej. Obecnie aż jedna szósta ludzi na świecie cierpi z powodu pragnienia, a najtragiczniejsza sytuacja jest Afryce. Właśnie dlatego pomoc PAH i Cisowianki będzie skierowana w ten rejon. Aby pomóc w gromadzeniu środków na Kampanię Wodną Cisowianka i PAH zaprojektowały butelki o pojemności 0,33 l ze specjalną etykietą z logo PAH oraz motywami afrykańskimi. Cały zysk ze sprzedaży każdej takiej butelki zostanie przekazany Polskiej Akcji Humanitarnej. Partnerzy chcą w ten sposób zebrać środki na budowę i remont 11 studni w hrabstwie Uror na południu Sudanu. PAH szacuje, że dzięki temu pomoc otrzyma 11 tys. osób.
Janina Ochojska, Prezes PAH: ,,Dla większości z nas dostęp do wody pitnej jest czymś oczywistym. W Sudanie Południowym ludzie cierpią na jej brak.
Kobiety i dzieci pół dnia spędzają na przyniesieniu wody do domu. Zbudowanie studni we wiosce daje im dostęp do czystej wody, umożliwia rozwój rolnictwa, edukacji oraz ochronę zdrowia".
Ambasadorką Kampanii realizowanej przez PAH i Cisowiankę została popularna aktorka i modelka Agata Buzek. W Polsce znana jest przede wszystkim z filmowej współpracy z Peterem Greenawayem, Andrzejem Wajdą i Robertem Glińskim oraz z licznych ról teatralnych. Obecnie występuje również w popularnym serialu ,,Teraz albo nigdy”. Aktorka wystąpi u boku Janiny Ochojskiej w spocie Kampanii Wodnej. Weźmie również udział w działaniach edukacyjnym planowanych w związku z Kampanią Wodną. Organizatorzy mają nadzieję, że dzięki wsparciu znanej aktorki Kampania Wodna ma szansę dotrzeć do większej ilości osób, a tym samym zostanie zebranych więcej środków na rzecz potrzebujących.
Agata Buzek, Ambasadorka Kampanii Wodnej: ,,Mam nadzieję, że uda nam się pobudzić wyobraźnię ludzi, uświadomić im, co znaczy żyć bez łatwego dostępu do wody. Jakie mamy szczęście, że u nas woda jest wszędzie. Teraz mamy dodatkowo szansę, żeby się tym dobrem podzielić. I to bez żadnego wysiłku! Kupując wodę, którą i tak kupujemy, tylko wybierając tę właściwą, z której dochód pozwoli Polskiej Akcji Humanitarnej wybudować studnie w Sudanie. Wydaje mi się, że każdy, kto dowie się jak wygląda sytuacja w Sudanie, nie będzie potrzebował dodatkowej zachęty, aby włączyć się w akcję."
Zobacz również:
Przy coraz mniejszej dostępności wody dużego znaczenia nabiera jej oszczędzanie i bardziej efektywne jej wykorzystanie. Dlatego działania PAH i Cisowianki nie ograniczą się tylko do zbierania funduszy na budowę studni w Południowym Sudanie. Aby uświadomić realność i powagę problemu partnerzy przygotowali Wodny Program Edukacyjny skierowany do uczniów polskich szkół. Podczas zajęć tematycznych młodzi ludzie dowiedzą się jak cennym surowcem jest woda oraz co każdy z nas może zrobić, aby jej nie zabrakło. Program edukacyjny będzie realizowany od stycznia 2009 roku. W styczniu odbędzie się również pierwsza z cyklu debata dogłębnie na temat problemu wodnego. Udział w niej wezmą Janina Ochojska, Prezes PAH, Agata Buzek, Ambasadorka Kampanii Wodnej oraz zaproszeni goście. Celem spotkań jest zainicjowanie debaty społecznej na temat problemu wodnego.
Kampania Wodna realizowana jest przy pomocy i współpracy patronów medialnych: National Geographic Channel oraz Clear Channel.
Więcej informacji na temat Kampanii Wodnej stronach: www.wodapitna.pl i www.cisowianka.pl
Mała butelka w wielkiej sprawie
Zgrabna, poręczna, nietypowa. Butelka Cisowianki o pojemności 0,33l pojawiła się w sklepach na początku listopada. Charakterystyczna wielkość opakowania nie jest jednak jej największym atutem. Nowa butelka została bowiem wyprodukowana specjalnie na potrzeby Kampanii Wodnej organizowanej przez Polską Akcję Humanitarną.
Cisowianka udowadnia, że bez problemu można połączyć pragmatyzm dnia codziennego z niesieniem pomocy innym. Kupując małą butelkę wody mineralnej idealną np. na zajęcia fitness i mieszczącą się w każdej damskiej torebce, możemy jednocześnie wesprzeć Polską Akcję Humanitarną w jej działaniach na rzecz zapewnienia dostępu do wody pitnej na świecie. To kolejny dowód na to, że pomaganie potrzebującym wcale nie jest trudne i nie wymaga od nas poświecenia.
Każdy może mieć swój wkład w budowę studni w Południowym Sudanie - mówi Janina Ochojska, Prezes Polskiej Akcji Humanitarnej. Kupno jednej małej butelki o zawartości 0,33l to aż 5 litrów wody dla mieszkańców Południowego Sudanu. Jeśli 45 tys. osób kupi tylko jedną butelkę to wybudujemy jedną studnię. Wodę pijemy codziennie, dajmy tę szansę również mieszkańcom Południowego Sudanu.
Cały zysk ze sprzedaży charakterystycznych butelek zostanie przekazany na konto Polskiej Akcji Humanitarnej, która gromadzi fundusze na budowę studni i ujęć wody w Sudanie Południowym, regionie o katastrofalnej sytuacji wodnej. Aby pomóc, wystarczy podczas następnych zakupów sięgnąć po te nietypowe opakowanie. Według szacunków PAH jedna mała butelka wystarczy, aby zapewnić dostęp do 5 litrów czystej wody.
Butelkę łatwo dostrzec na sklepowych półkach nie tylko ze względu na charakterystyczną rozmiar. Na etykiecie umieszczone są, oprócz informacji na temat Kampanii Wodnej, także motywy afrykańskie. Uwagę zwracają umieszczone na jasnym tle sylwetki kobiet ubranych w barwne stroje, które niosą oparte na głowie pękate dzbany. Całość wieńczy przezroczysty korek z logiem Polskiej Akcji Humanitarnej.
Komentarze do: Kampania Wodna Polskiej Akcji Humanitarnej i Cisowianki