Hakowicze przeznaczyli średnio 9,5 godziny na działania edukacyjne. Młodzi ludzie zorganizowali wykłady, rozdawali ulotki oraz zebrali 111 tys. podpisów pod deklaracją „Zachęcę jedną osobę do wykonania badania profilaktycznego”.
W ramach 6. edycji programu Mam Haka na Raka 3128 uczestników z 556 zespołów z całej Polski przez ponad dwa miesiące edukowało mieszkańców swoich społeczności na czym polega profilaktyka nowotworowa. Młodzież zorganizowała wykłady dla blisko 130 tys. Polaków oraz przygotowała i rozdała prawie 240 tys. ulotek. Gdyby porównać ten wynik do liczby mieszkańców miast Polski, to oznaczałoby to, że Hakowicze wręczyli ulotki informacyjne i materiały edukacyjne wszystkim mieszkańcom Gdyni lub prawie połowie mieszkańców Poznania.
Młodzi ludzie przeznaczyli 5279 godzin na edukację społeczności lokalnej, co oznacza, że statystycznie każdy zespół przeznaczył na działania w regionach średnio 9,5 godziny. Hakowiczów wspierało 1655 partnerów, w tym 90 stanowiły media, 240 – placówki administracji publicznej, 337 – placówki ochrony zdrowia oraz 988 prywatne firmy.
To były intensywne miesiące dla Hakowiczów. Wraz z przesłaniem sprawozdania z działalności w regionach skończył się I etap programu. 22 marca zespoły dowiedzą się, które z nich zakwalifikowały się do II etapu programu. Sto najbardziej aktywnych drużyn weźmie udział 27 marca w Warsztacie Kreatywnym, podczas którego poznają tajniki przygotowywania kampanii społecznych, dzięki którym stworzą własną autorską kampanię.
Zobacz również:
Gdy patrzę na zaangażowanie młodzieży, przepełnia mnie duma. Młodzi włożyli bardzo wiele wysiłku w realizację działań lokalnych. Chciałem serdecznie podziękować wszystkim zespołom za poświęcenie czasu na rzecz programu „Mam Haka na Raka”. Część drużyn nie zakwalifikuje się do kolejnego etapu, ale i tak wszyscy są zwycięzcami – zdobywają wiedzę związaną z profilaktyką czerniaka i innych nowotworów skóry, a to jest bezcenne – mówi dr Janusz Meder, prezes Polskiej Unii Onkologii.
Już teraz można powiedzieć, że obserwując działania młodzieży jesteśmy świadkami kształtowania się odpowiedzialnego, świadomego zdrowotnie społeczeństwa obywatelskiego. Zdobyta wiedza z pewnością zaprocentuje w przyszłości dla uczestników programu i ich bliskich – dodaje Jerzy Toczyski, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny GlaxoSmithKline w Polsce.
Zespoły pracowały równie intensywnie w Internecie. Na portalu Facebook 165 zespołów utworzyło profil swojego zespołu, 47 zespołów prowadziło bloga, a 38 utworzyło strony internetowe. Młodzi ludzie wygenerowali łącznie 5171 wpisów. W tym samym okresie oficjalna stronę programu www.mamhakanaraka.pl zanotowała ponad 260 tys. odsłon, a profil programu na portalu Facebook osiągnął poziom 1605 fanów (http://www.facebook.com/pages/Mam-Haka-Na-Raka-Og%C3%B3lnopolski-Program-dla-M%C5%82odzie%C5%BCy/108374222515569).
****
Organizatorem „Mam Haka na Raka” jest Polska Unia Onkologii, a partnerem strategicznym firma GlaxoSmithKline. Program ten jest ogólnopolską inicjatywą skierowaną do młodzieży szkół ponadgimnazjalnych. Jego celem jest umiejętne zaangażowanie młodych ludzi w proces edukacyjny związany z profilaktyką nowotworową. Głównym zadaniem postawionym przed Hakowiczami jest zorganizowanie działań lokalnych oraz zaprojektowanie kampanii społecznej.
Komentarze do: Mam Haka na Raka – młodzież zorganizowała wykłady dla blisko 130 tys. Polaków!