Już tylko do 22 czerwca można głosować na najlepsze projekty edukacyjne zgłoszone do międzynarodowego konkursu „1 Mission 1 Million”. Ich celem jest podniesienie świadomości ryzyka i profilaktyki udaru mózgu u chorych z migotaniem przedsionków. Wśród 184 zgłoszonych projektów znalazła się również kampania z Polski „Poznałem. Zastosowałem. Żyję.” przygotowana przez Fundację Udaru Mózgu. W konkursie oddano do tej pory ponad milion głosów.
Konkurs jest częścią globalnej kampanii edukacyjnej pod hasłem „1 Mission 1 Million - Getting to the Heart of Stroke” zainicjowanej przez firmę Boehringer Ingelheim. Celem akcji jest budowanie świadomości profilaktyki udaru mózgu u osób z migotaniem przedsionków. Kampania prowadzona jest za pośrednictwem strony internetowej www.heartofstroke.com, na której znaleźć można informacje na temat czynników ryzyka udaru oraz wziąć udział w głosowaniu. 32 najciekawsze projekty zgłoszone do konkursu zostaną nominowane do nagrody decyzją internautów oraz zespołu ekspertów. Ich autorzy otrzymają budżet na realizację kampanii o łącznej wartości 1 000 000 euro. Ambasadorką akcji „1 Mission 1 Million” została Jane Seymour znana m.in. z ról w serialu „Doktor Quinn” oraz w filmie „Żyj i pozwól umrzeć”.
Zobacz również:
Zaangażowałam się w kampanię „1 Mission 1 Million"ponieważ moja matka doznała udaru mózgu w następstwie migotania przedsionków. Widziałam na własne oczy jak ciężka i groźna jest to choroba. - powiedziała Jane Seymour, ambasadorka kampanii
– Zachęcam wszystkich, którzy chcą przyłączyć się do walki z udarem do odwiedzenia strony www.heartofstroke.com i wzięcia udziału w głosowaniu. Zorganizowaliśmy konkurs „1 Mission 1 Million” aby promować wiedzę o skutkach migotania przedsionków. 1 na 4 osoby powyżej 40 lat doświadczy w ciągu swojego życia migotania przedsionków, a choroba ta pięciokrotnie zwiększa ryzyko wystąpienia udaru mózgu. Udary związane z migotaniem przedsionków mają cięższy przebieg niż wywołane innymi przyczynami. Prowadzą także do zwiększonego prawdopodobieństwa śmierci. – powiedziała Judith von Gordon, rzecznik firmy Boehringer Ingelheim
– Kampania „1 Mission 1 Million” to pierwsza tego rodzaju inicjatywa podjęta przez firmę farmaceutyczną. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem zainteresowania z jakim się spotkała. W konkursie oddano już ponad 1 000 000 głosów. Na stronie www.heartofstroke.com pojawiło się także ponad 140 000 komentarzy od użytkowników.
Kampania „1 Mission 1 Million” uzyskała wsparcie ponad 40 organizacji działających na rzecz ochrony zdrowia na całym świecie, w tym m.in.: AntiCoagulation Europe (ACE), Atrial Fibrillation Association (AFA), Stroke Alliance for Europe (SAFE) i World Heart Federation (WHF). Sponsorem kampanii jest firma Boehringer Ingelheim.
Komentarze do: Milion euro, milion głosów, jeden cel!