Już ponad miesiąc trwa w Polsce II edycja międzynarodowej kampanii Pampers-UNICEF „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka”. Celem akcji jest zebranie funduszy na zakup szczepionek, które pomogą UNICEF do 2015 roku wyeliminować tężec noworodkowy - chorobę, z powodu której co cztery minuty na świecie umiera jedno dziecko. W ciągu pierwszych 30 dni trwania kampanii, dzięki wielkiemu zaangażowaniu polskich rodziców, udało się zebrać już prawie 2,5 miliona ratujących życie szczepionek.
Do końca akcji, która potrwa do 30 czerwca 2010 r., Pampers chce przekazać UNICEF środki na zakup 5 milionów szczepionek.
„1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka” to międzynarodowa akcja, w którą polscy rodzice zaangażowali się już po raz drugi. W 2008 roku dzięki ich pomocy ufundowano ponad 4 miliony szczepionek. W tym roku Pampers chce ofiarować UNICEF środki na zakup kolejnych, które pomogą chronić życie milionów mam i ich nowo narodzonych dzieci.
Tężec to bezwzględna choroba, przez którą co roku umierają dzieci w najuboższych krajach świata. Polskie mamy również w tym roku mogą pomóc w zebraniu środków umożliwiających ufundowanie kolejnych ratujących życie szczepionek. Do końca czerwca w sprzedaży dostępne są produkty Pampers z logo UNICEF - zakup każdej oznaczonej tym logo paczki pieluszek lub chusteczek to jedna szczepionka przeciw tężcowi noworodkowemu. W tegoroczną kampanię zaangażowała się znana aktorka, mama 5 dzieci, Małgorzata Ostrowska-Królikowska. „Każdy z nas może pomóc uratować życie mam i dzieci w krajach rozwijających się. Wystarczy pamiętać, by kupując to co i tak jest niezbędne w rodzinie każdego malucha, wybrać produkt Pampers oznaczony logo UNICEF” - aktorka gorąco zachęca polskich rodziców do wsparcia akcji.
Zobacz również:
Pampers, marka obecna w Polsce od prawie 20 lat, od pół wieku dba o rozwój dzieci na całym świecie. Pampers to nie tylko jednorazowe pieluszki i chusteczki najwyższej jakości. To także grono specjalistów Instytutu Pampers (pediatrów, dermatologów, psychologów dziecięcych, położnych i pielęgniarek), którzy pomagają rodzicom w zdobywaniu wiedzy o rozwoju oraz potrzebach niemowlęcia i małego dziecka. Pampers stale współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi, charytatywnymi, a także ogromną liczbą placówek medycznych i szkół rodzenia po to, by wspierać zdrowy rozwój maluchów i wspomagać młodych rodziców. UNICEF jest organizacją humanitarną od ponad 60 lat walczącą o prawa każdego dziecka do zdrowia, edukacji, równości i ochrony. UNICEF jest liderem programów szczepień prowadzonych w krajach rozwijających się, dostarcza tam 40% szczepionek dla dzieci. Jednym z priorytetowych działań UNICEF jest wyeliminowanie tężca u noworodków i młodych matek. Dzięki pracy UNICEF i jego parterów od 1980 roku śmiertelność na tę chorobę zmniejszyła się pięciokrotnie.
Komentarze do: Niemal 2,5 miliona szczepionek w ramach akcji Pampers-UNICEF