Naukowcy przeanalizowali 1 261 reklam napojów gazowanych z niewielką zawartością alkoholu, piwa, napojów alkoholowych i wina, które pojawiły się więcej niż 2 500 razy w 11 magazynach docierających do młodych czytelników. Reklamy były analizowane pod różnym kątem: pod kątem nadmiernej konsumpcji, uzależnienia, urazu, seksu oraz naruszenie zasad.
Ta ostatnia kategoria odnosi się do dobrowolnych kodów dobrej praktyki marketingowej, zalecanej przez związek przemysłu alkoholowego.
Przykładem naruszenia są reklamy, których grupę docelową stanowią osoby niepełnoletnie lub kiedy w reklamie podkreślana jest wysoka zawartość alkoholu w produkcie albo gdy spożycie alkoholu jest prezentowane wraz z aktywnością wymagającą wysokiego stopnia czujności lub koordynacji np. pływanie.
Najwyższy czas aby poważnie pomyśleć nad wprowadzeniem większych ograniczeń emisji reklam alkoholu, na których oglądanie jest narażona młodzież, powiedział Dyrektor CAMY dr Dawid Jernigan.
Zobacz również:
Alkohol corocznie jest odpowiedzialny za 4 700 zgonów młodych ludzi poniżej 21 roku życia.
Trzema głównymi przyczynami śmierci są: wypadki na drogach, zabójstwa i samobójstwa.
Według końcowych wyników tych prac, młodzież stale jest bombardowana reklamami alkoholi wysokoprocentowych i piwa w czasopismach zaadresowanych do ich wieku demograficznego, powiedział Jernigan.
Na podstawie przynajmniej 14 badań stwierdzono, że im częściej młodzi ludzie stają się celem reklam i marketingu alkoholowego, tym większe prawdopodobieństwo, że zaczną pić, a jeśli już piją, to będą pić więcej.
Dlatego raport ten to alarm dla rodziców i wszystkich, którym nie jest obojętne zdrowie młodych ludzi.
Komentarze do: Reklamy alkoholu w czasopismach dla młodzieży naruszają standardy