Według statystyk z początku tego roku Województwo Świętokrzyskie zajmowało ostatnie miejsce w rankingu ilości wykonywanych badań wykrywających raka piersi i szyjki macicy. Wojewoda Świętokrzyski wspólnie z Wicemarszałkiem województwa zdecydowali się na intensywną kampanię społeczną, która swój początek miała 26 maja A.D.
W kampanie udało się zaangażować strategicznych partnerów, firmy: Enea S.A. i Xerox, które postanowiły włączyć idee „Kochaj Życie” w swoje programy budowania odpowiedzialnego społecznie biznesu. Zadanie opracowania koncepcji kreatywnej, strategii, zaprojektowania materiałów oraz wdrożenia działań powierzono agencji Naberus. Kiedy mamy do czynienia z realizacją działań społecznych dla tak szerokiej i zróżnicowanej grupy, jak całe województwo, strategia komunikacji musi zakładać użycie różnych metod skutecznie trafiających do świadomości poszczególnych warstw odbiorców. Niezwykle istotnym elementem kampanii Kochaj Życie w tym kontekście jest połączenie nowoczesnych i nietypowych metod komunikacji z profilaktyką realizowaną w bezpośredni sposób poprzez dużą ilość spotkań z grupami reprezentującymi społeczności lokalne.
Kampania otrzymała zatem wyjątkowy i zapadający w pamięć logotyp, materiały marketingowe zaprojektowane z niezwykłą dbałością o funkcjonalność i estetykę; na szczególną uwagę zasługują unikatowe plakaty wykonane w technologii 3D Flip, która umożliwia umieszczenie dwóch obrazów na jednym nośniku.
Zobacz również:
„Mając na względzie skuteczność komunikacji zdecydowaliśmy się na nietypowy koncept plakatów, który wyróżnia się na tle dziesiątek innych wiszących gdzieś obok, przykuwa uwagę odbiorcy i co najistotniejsze wywołuje w nim poszukiwane przez nas emocje” - mówi Tomasz Dziedzic, z agencji Naberus. „Emocje są tutaj kluczowym czynnikiem; utrwalają komunikat, pozwalają mu wniknąć do świadomości odbiorcy i pozostać w niej na tyle długo, aby wywołać oczekiwany skutek”
Cennym wsparciem komunikacyjnym dla akcji były już takie wydarzenia jak, np.: Wystawa „Świętokrzyskie Amazonki” - zaprezentowany w gmachu Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego zbiór surowych, naturalistycznych rzeźb odlanych w gipsie na wzór ciał kobiet, które pokonały raka i dziś tworzą świętokrzyski oddział Klubu Amazonek; czy efektowna parada kilkuset motocykli przez centrum miasta, która zwróciła uwagę na kwestie kampanii nie tylko w grupie kobiet, ale również wśród mężczyzn.
Przed organizatorami stoją kolejne zadania, wśród których przewidziano m.in.: współdziałanie z restauratorami z regionu w propagowaniu idei kampanii w swoich lokalach, angażowanie w badania dużych zakładów pracy, spotkania regionalnych autorytetów oraz lekarzy ze Świętokrzyskiego Centrum Onkologii z lokalnymi społecznościami oraz finał akcji zaplanowany na dzień 17 Października, kiedy to obchodzimy Światowy Dzień Walki z Rakiem Piersi.
„Wspólnie z Wicemarszałkiem Grzegorzem Świerczem podejmując decyzje o rozpoczęciu kampanii wiedzieliśmy, że leży na nas odpowiedzialność za losy wielu osób, nie tylko tych mogących zachorować, ale również ich bliskich. Nasze doświadczenie, które umożliwiło sukces w ubiegłych latach postanowiliśmy wesprzeć zaangażowaniem i pomysłami agencji Naberus. Po pierwszych kilku tygodniach trwania akcji płyną do nas bardzo pozytywne i wspierające komentarze o odbiorze kampanii. Utwierdza nas to w przekonaniu o słuszności naszych decyzji i daje dużą motywacje do realizacji kolejnych intensywnie zaplanowanych punktów strategii Kochaj Życie”, mówi Wojewoda Świętokrzyski - Bożentyna Pałka-Koruba
Komentarze do: Świętokrzyskie na wojnie z rakiem