Naukowcy brytyjscy z King College of London, współpracujący z genetykiem amerykańskim prof. Robertem Plominem, donoszą, iż to nasze geny odpowiadają za nasze szkolne sukcesy. Badacze obserwowali szkolne wyniki ponad 11 000 bliźniąt urodzonych w Anglii i w Walii w latach 1994 – 1996.
Prof. Plomin teraz sugeruje, iż analiza DNA każdego ucznia w przyszłości pozwoli odkryć jego zdolności i w ten sposób wspomóc go na wyboistej ścieżce edukacji szkolnej.
Naukowcy obliczyli bowiem, że dziedzictwo genetyczne odpowiadało za 58% wyników uzyskanych w naukach ścisłych, za 55% wyników uzyskanych w matematyce i za 52% wyników uzyskanych w języku angielskim.
Zobacz również:
- Nobel 2015 w dziedzinie chemii przyznany za badania nad mechanizmami naprawy DNA
- GMO - Żywność Genetycznie Modyfikowana
- Stwardnienie rozsiane: 48 genetycznych wariantów zidentyfikowanych!
- Autyzm a geny
- "Zabubiony w kosmosie" czyli o śmiesznych nazwach genów
- Jakie są najczęstsze wady wrodzone przewodu pokarmowego?
- Epigenetyka - ujawnia prawdziwe funkcjonowanie DNA
- Żywność GMO, czyli żywność modyfikowana genetycznie
Zdaniem badaczy, rezultaty te mogą posłużyć do opracowania indywidualnych technik nauczania, przystosowanych do zdolności każdego ucznia.
Inaczej mówiąc, analiza genetyczna może ujawnić słabe i silne punkty na samym początku edukacji, pozwalając nauczycielom na lepszą pomoc swoim wychowankom.
Prof. Plomin dodaje: - Czytając genomy uczniów możemy przystosować nauczanie tak, aby pomóc tym, którzy mają problemy z uczeniem. To zdecydowanie lepsze rozwiązanie, niż skazywanie ich na siedzenie na lekcjach, z których i tak nic nie wynoszą, ponieważ mają, na przykład, problemy z czytaniem.
Komentarze do: Za to, czy powiedzie ci się w szkole, odpowiadają twoje geny